valvolainen Startet 7.Juli.2019 Del på Facebook Startet 7.Juli.2019 Forstår ikke hvordan dette er tiltenkt. Plukker ut gulvet under komfyren i byssa, og da ligger bunnventilen så godt som rett ned. Problemet er at jeg har ikke lange nok armer, jeg klarer å berøre 1/3 av skrukrana til bunnventil hvis jeg presser meg godt inn i skapet., men jeg får ikke hele overkroppen inn. Jeg er 193 høy, og anser meg for å ha armer noe over snittlengden. Vurderte en stakket stund å krabbe inn fra doen og bakover, men der ligger både septik og defroster. Noen som har/har hatt slik båt som kan dele noen tips? Sender dere inn femåringen? Sitér dette innlegget Link to post
ster Svart 7.Juli.2019 Del på Facebook Svart 7.Juli.2019 Jeg syntes også plasseringen var idiotisk. Måtte ut med halve byssa for å komme til. Satte en ny en i motorrommet og støpte igjen hullet etter den gamle. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 7.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2019 Fristende det ja. Slik det er nå kunne den likegjerne vært fraværende. Lite aktuelt å presse seg nedi der om krisen oppstår. Blir garantert sittende fast Har en gjennomføring som har vært knopmåler i maskinrommet, kanskje denne kunne vært benyttet istedenfor. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 7.Juli.2019 Del på Facebook Svart 7.Juli.2019 Jeg har ett inntak på hver side av motoren. Det som er på styrbord side kommer jeg ikke ned til med armene. I alle fall ikke ved varm motor. (Rett ved siden av varmeveksler som holder motortemperatur.) Løsningen er foreløpig en hammer. Den gjør meg lang nok til at jeg kan dytte ned ventilen. Men ved en krise så er det en utfordring ja. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart 7.Juli.2019 Del på Facebook Svart 7.Juli.2019 Jeg har båten på land ennå. Har noen gjennomføringer jeg ikke kjenner til datoen på. Båten er fra 1979/ 1980 så har et håp om at det er bronse. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
valvolainen Svart 7.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2019 Utfordringen med min ventil er at det er en skruventil, så det hjelper ikke å dytte/dra på den. Får ta sikte på å få flyttet dette med tid og stunder. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 7.Juli.2019 Del på Facebook Svart 7.Juli.2019 Kan du (inntil videre) få laget deg en forlenger? Kan festes med klips eller noe på siden når den ikke er i bruk. Tenker enten en forlenger av tre eller stål, tilpasset i den ene enden slik at den får godt tak i ventilhåndtaket/rattet og gjerne utformet for godt grep i andre enden. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 7.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2019 God tanke hakkanen. Vil vel kanskje klare å få litt armslag lenger opp, isoterm tanken sitter også over, men mulig det er en fri bue der.:) Får ta noen bilder med mobilen og se om jeg kan lage noe og teste med! Forstyrrer nattesøvnen når en vet at det er plent umulig å stenge ventilen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.