Marø Startet 4.September.2005 Del på Facebook Startet 4.September.2005 (redigert) Ble bortskjemt med baugpropell på gamlebåten og planlegger derfor å montere dette på den nye båten også. Tar ikke sjansen på å gjøre dette selv. Er det noen som vet om noen som kan gjøre dette i Oppegård etter at båten er satt på land der? Kanskje noen tips om hvilken type baugpropell man bør velge. Redigert 4.September.2005 av Nor Star (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 4.September.2005 Del på Facebook Svart 4.September.2005 Jeg monterte baugpropell på min båt i mai i år. Det fungerer bedre enn jeg trodde. Etter mye vurdering frem og tilbake ble det en Sleipner SP55. Skal det bli ordentlig, må du gjøre det selv. Og det er mye arbeid. Men det er stort sett moro. Da har du vinteren til å planlegge arbeidet og til å psyke deg opp. Det er jo også litt av moroa. Lykke til. Hilsen Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Al-Tec Svart 4.September.2005 Del på Facebook Svart 4.September.2005 Du kan jo kanskje få noen tips fra min hjemmeside! http://home.online.no/~jonpa/BAUGPROPELL.htm Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
cleo Svart 4.September.2005 Del på Facebook Svart 4.September.2005 Jeg monterte baugpropell på min båt i mai i år. Det fungerer bedre enn jeg trodde. Etter mye vurdering frem og tilbake ble det en Sleipner SP55. Skal det bli ordentlig, må du gjøre det selv. Og det er mye arbeid. Men det er stort sett moro. Da har du vinteren til å planlegge arbeidet og til å psyke deg opp. Det er jo også litt av moroa. Lykke til. Hilsen Eivind <{POST_SNAPBACK}> Helt enig!Monterte SP55 i min båt i fjor og det fungerer meget bra. Lånte verktøy til å skjære hullene av maritim, men gjorde hele jobben selv. Nøyaktighet og litt god tid så tror jeg de fleste greier jobben vel så godt som en som er montert av "fagfolk"! Artig å få det til! Lykke til Hilsen Rune Sitér dette innlegget Livet er herlig på solkysten! Link to post
Lotus Svart 4.September.2005 Del på Facebook Svart 4.September.2005 Skal det bli ordentlig, må du gjøre det selv. Og det er mye arbeid. Men det er stort sett moro. Da har du vinteren til å planlegge arbeidet og til å psyke deg opp. Det er jo også litt av moroa. Lykke til. Hilsen Eivind <{POST_SNAPBACK}> Kunne ikke vært mer enig. Firmaer som monterer baugpropeller slurver ofte innmari mye. Ikke bare er kvaliteten på arbeidet så som så, men helt elementære ting som avrunding og vannavvising er totalt uteglemt. Kanskje fordi det koster både tid og penger. Sleipners monteringsanvisning er meget god. De understreker i svært klare ordelag hvor viktig avrunding og vannavvising er. Noen starter monteringen av selve tunnelen med å totalt rasere alt av gelcoat på utsiden av skroget for så å legge på lag på lag med matter både her og innvendig i tunnelen. Totalt unødvendig og tidkrevende. For ikke å snakke om stygt. Proffene lager bare hullet til tunnelen og setter i røret. Alt annet polyester/matte-arbeid skjer på innsiden av skroget/yttersiden av tunnelrøret. Så hva du enn gjør og om du gjør det selv eller ikke: Sørg for at håndtverker'n ikke raserer alt av utvendig gelcoat for så å sparkle det opp igjen. Spør den som gjør jobben hvordan han har tenkt å montere tunnelen. Lotus PS: Dette er ikke vanskelig for en nybegynner, bare tidkrevende. Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 4.September.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2005 Her var det mange gode svar fra de som har tatt jobben selv. Jeg mener jeg har normalt antall tommeltotter, men har ikke filla peiling på støping av plast. Det høres jo også nesten ut som om "spesialister" ikke er spesialister. Det må da vel finnes noen flinke som gjør en god jobb til en fornuftig pris. Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 4.September.2005 Del på Facebook Svart 4.September.2005 Hei. Jeg monterte også baugpropell på min i våres, og brukte vinteren til å psyke meg opp. Men etter at styringshullet var tatt, var det ingen vei tilbake, og det gikk som en drøm!!! Hadde heller ingen peiling på plastarbeide, men det var ingen sak i det hele tatt!!! Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.September.2005 Del på Facebook Svart 4.September.2005 Ellers så er det et firma som kommer og monterer baugpropellere på Sonskilen Båthavn. De har nettopp montert en nedfellbar på en seiler. Jeg vet ikke hvor gode de er. Kan sjekke omdømme og navn hvis interessert. Det er vel en del cowboyer innen dette feltet også. Man får vel akseptere at noen har 10 tommeltotter midt i handa, og er inneforstått med det. Hulda monterte sin for noen år siden, og er meget fornøyd både med resultatet, effekten og instruksjonen fra Sleipner. Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 4.September.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2005 Jeg vet ikke hvor gode de er. Kan sjekke omdømme og navn hvis interessert Kunne vært interessant å vite mer om det firmaet i Sonskilen. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.September.2005 Del på Facebook Svart 4.September.2005 Kunne vært interessant å vite mer om det firmaet i Sonskilen. <{POST_SNAPBACK}> Kommer tilbake til uken på dette... Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 4.September.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2005 Nå er vi blitt nesten 5000 medlemmer her. Jeg ville nesten tro at det var noen spesialister i Osloområdet som også er medlem her. Er det ingen som har lyst på jobben? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 4.September.2005 Del på Facebook Svart 4.September.2005 Leste denne artikkelen om montering av baugpropell i Båtmagasinet for en tid tilbake. Så vidt jeg kan huske så var det bra med bilder/illustrasjoner, men disse er ikke med i nettversjonen som er kun teksten. Dersom du kaster inn håndkleet og følger "alles" oppfordring om å skride til verket selv kan det kanskje være en god ide å bestille kopi av den: http://www.batmagasinet.no/baatweb/bm.nsf/...d4?OpenDocument (link til bestilling nederst). Ellers har jeg stor forståelse for at du ønsker å få denne jobben utført av fagfolk - problemet er vel bare at det ikke er noe overskudd av _dyktige_ fagfolk for tida. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 4.September.2005 Del på Facebook Svart 4.September.2005 Hva med Bærum Plastservice ? http://www.bplast.no/ Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 4.September.2005 Del på Facebook Svart 4.September.2005 Sleipner /Sidepower har både spesialverktøy for enkelt å lage hull og en video som viser fremgangsmåten. De som forhandler Sidepower skal m.a.o. kunne tlby deg alt dette hvis du skal gjøre det selv. De bør også kunne gi deg tips om et godt firma som monterer hvis du vil ha satt bort jobben. Sitér dette innlegget Link to post
Alvito Svart 5.September.2005 Del på Facebook Svart 5.September.2005 (redigert) Jeg kan bare slutte meg i rekken å si at det er meget enkelt å montere baugpropellen, selv med en del tommeltotter. Du eier jo en båt mann, så litt forutsetninger har du jo til å få det til da... Redigert 5.September.2005 av Alvito (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 5.September.2005 Del på Facebook Svart 5.September.2005 Det er en som driver med slikt i Oslo-området og som er kjent for meget godt utført arbeid. Han har montert hundrevis og gjort masse annet plastarbeid. Tar også jobber for de store båtimportørene. Om du tar kontakt med de som kjører truckene på Karenslyst vet de sikkert han telefonnummer. Dessverre husker jeg bare at han heter Erik. Vet at han skal ha brukbare priser i forhold til en del andre aktører. (han driver eget firma). Har brukt han selv, og var meget godt fornøyd med arbeidet. Håper dette kan være til hjelp. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Frehau Svart 7.September.2005 Del på Facebook Svart 7.September.2005 Steinar Høybråten & Sønn, monterer baugpropeller i Drøbak. Høibråten Steinar Båtservice Tomtav. 9, 1440 Drøbak 908 33 380 Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Fru Charente Svart 23.September.2005 Del på Facebook Svart 23.September.2005 han som BEG nevner heter Erik Røvik og som opplyst driver han sitt eget firma. Han kan treffes på telefon: 908 36 319 mvh Charente Sitér dette innlegget Link to post
Fru Charente Svart 23.September.2005 Del på Facebook Svart 23.September.2005 Det er en som driver med slikt i Oslo-området og som er kjent for meget godt utført arbeid. Han har montert hundrevis og gjort masse annet plastarbeid. Tar også jobber for de store båtimportørene. Om du tar kontakt med de som kjører truckene på Karenslyst vet de sikkert han telefonnummer. Dessverre husker jeg bare at han heter Erik. Vet at han skal ha brukbare priser i forhold til en del andre aktører. (han driver eget firma). Har brukt han selv, og var meget godt fornøyd med arbeidet. Håper dette kan være til hjelp. Mvh. BEG <{POST_SNAPBACK}> Han som BEG nevner heter Erik Røvik og som opplyst driver han sitt eget firma. Han kan treffes på telefon: 908 36 319. Han monterte vår baugpropell og vi er også meget godt fornøyd med hans arbeid. mvh Charente Sitér dette innlegget Link to post
torbit Svart 28.September.2005 Del på Facebook Svart 28.September.2005 OFM Båtservice (64 80 13 00/926 12 579) www.ofm-baatservice.no "montererr over hele Østlandet" i h.h. til annonse i dagens Aftenpost Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 11.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2005 Hurra , nå er endelig Erik Røvik i gang med montering av baugproppellen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.