Shorter-S Startet 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 7.Juli.2019 Noen som har god kjennskap til disse to motorene? Jeg kjøpte nylig brukt båt der selger skriver i annonsen at båten har en 4JH-DTE 77hk motor. Når jeg nå skulle til med service så ser jeg at det er en 4JH2-HTE motor som står i...Burde selvsagt sett dette før men jeg sjekket ikke nøye nok. Jeg lurer nå på hvor stor forskjellen (pris i sin tid, ytelse, osv) er på disse to motorene. Båt er fra 1991, antatt motor også. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 9.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2019 JH2 serien er nyere enn JH serien, så dette er til din fordel. Etter dette kom JH3.... Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 9.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2019 Ytelsen sier vel seg selv 77hk vs 75hk noe som sikkert ikke er merkbart, og som rogeri skriver 4JH2 er nyere...... Sitér dette innlegget Link to post
Shorter-S Svart 22.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2019 Takk for svar. Jeg kontaktet Yanmar også. Motoren yter 72hk i følge de. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 24.September.2019 Link til dette innlegget Svart 24.September.2019 Jeg har en 4jh-DTBE. "B" betyr at det er en annen girkasse. Hos meg stjeler den litt mer effekt så jeg ender vel på 74hk. Selv om det står 75 hk på din motor, så kan den yte litt mindre feks pga hvilke girkasse den er levert med. Det er sånn jeg har skjønt det:-) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 24.September.2019 Link til dette innlegget Svart 24.September.2019 Jeg har samme motoren i snekka mi. Bånn solid maskin med relativt lite feil. Men vær oppmerksom på at turboen ikke liker å kun gå med lav belastning. Da risikerer du at den soter ned og turbinen setter seg. I værste fall kan det oppstå oljelekkasje i turboen. Ikke noen kjempekrise, men ny eller bruktoverhalt turbo koster skjorta av ryggen. Ellers er det en kanonmotor som kommer til å vare leeeeenge. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.