Jump to content

Yanmar 4JH-DTE 77hk vs 4JH2-HTE 75hk, pris, ytelse etc.

Shorter-S

Recommended Posts

Noen som har god kjennskap til disse to motorene? Jeg kjøpte nylig brukt båt der selger skriver i annonsen at båten har en 4JH-DTE 77hk motor. Når jeg nå skulle til med service så ser jeg at det er en 4JH2-HTE motor som står i...Burde selvsagt sett dette før men jeg sjekket ikke nøye nok. Jeg lurer nå på hvor stor forskjellen (pris i sin tid, ytelse, osv) er på disse to motorene. Båt er fra 1991, antatt motor også.20190706_141348.jpg.55c4bcee1dcb64b8fac09da80c6cba62.jpg

• 2 måneder senere...

Jeg har samme motoren i snekka mi. Bånn solid maskin med relativt lite feil. Men vær oppmerksom på at turboen ikke liker å kun gå med lav belastning. Da risikerer du at den soter ned og turbinen setter seg. I værste fall kan det oppstå oljelekkasje i turboen. Ikke noen kjempekrise, men ny eller bruktoverhalt turbo koster skjorta av ryggen.

Ellers er det en kanonmotor som kommer til å vare leeeeenge. :cheers:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...