Jump to content

Feste båtstol på aluminiumstofte uten å komme til under?

ko-stens

Recommended Posts

Vanskelig å finne presis overskrift, men jeg skal altså prøve å få festet en båtstol på bakre tofte på aluminiumsjolla. Toften går helt ned til bunnen, så jeg kommer ikke til for å bruke bolt fra innsiden.

Hvordan kan jeg få et solid nok feste da? Det går kanskje an å bruke lang/grov nagle, men vil det holde i den tynne aluplata da, mon tro? Finnes det noe slags "ankerskruer" av noe slag som kan brukes?

Kunne tenkt meg og fått montert en slik som på bildet. 

H1044128_xl.jpg

Så lenge selve stolen ligger/sitter lavt ned mot toften vil jeg tro en popnagle-løsning vil være solid nok. Burde ikke gi veldig stor sideveis belastning. Det finnes noen greie nagler med innvendige gjenger som burde være en fin løsning. Bruker selv disse i jobbsammenheng hvis jeg trenger å feste noe i tynne stål/blikk/aluplater. De sitter såpass at selve platen slites i stykker rundt naglen uten at selve naglen slipper.

https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/nagleverktoy/nagletang/mutternaglesett-2000016802

Redigert av Solseng (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...