ko-stens Startet 8.Juli.2019 Del på Facebook Startet 8.Juli.2019 Vanskelig å finne presis overskrift, men jeg skal altså prøve å få festet en båtstol på bakre tofte på aluminiumsjolla. Toften går helt ned til bunnen, så jeg kommer ikke til for å bruke bolt fra innsiden. Hvordan kan jeg få et solid nok feste da? Det går kanskje an å bruke lang/grov nagle, men vil det holde i den tynne aluplata da, mon tro? Finnes det noe slags "ankerskruer" av noe slag som kan brukes? Kunne tenkt meg og fått montert en slik som på bildet. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 8.Juli.2019 Del på Facebook Svart 8.Juli.2019 Rustfrie skruer og Tech7 på festet så holder det. Sitér dette innlegget Link to post
ko-stens Svart 8.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2019 Tec7, ja. Det tenkte jeg ikke på! Ikke dumt sammen med solide plateskruer. Takker for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 8.Juli.2019 Del på Facebook Svart 8.Juli.2019 (redigert) Så lenge selve stolen ligger/sitter lavt ned mot toften vil jeg tro en popnagle-løsning vil være solid nok. Burde ikke gi veldig stor sideveis belastning. Det finnes noen greie nagler med innvendige gjenger som burde være en fin løsning. Bruker selv disse i jobbsammenheng hvis jeg trenger å feste noe i tynne stål/blikk/aluplater. De sitter såpass at selve platen slites i stykker rundt naglen uten at selve naglen slipper. https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/nagleverktoy/nagletang/mutternaglesett-2000016802 Redigert 8.Juli.2019 av Solseng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.