Gudrun Startet 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 8.Juli.2019 (redigert) Har vært en runde med sjekk av teiner etc langs vestlandskysten. Resultatet så langt er beslag av 132 teiner.. https://fiskeribladet.no/nyheter/?artikkel=67899 Redigert 8.Juli.2019 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Hmmm...jeg har bare telefon nr på mine garn og teiner... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Da får vi jo bare krysse fingrene for at rettferdigheten skjer fyllest! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Vdub Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 (redigert) Forstår ikke at det skal være så vanskelig å merke redskapen og følge reglene ? Kanskje på tide de som selger utstyr plikter å gi med noe info til alle disse uvitende som skal sette teiner/garn og lignende.... Redigert 8.Juli.2019 av Vdub (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Vdub skrev 10 minutter siden: Kanskje på tide de som selger utstyr plikter å gi med noe info til alle disse uvitende som skal sette teiner/garn og lignende.... Jeg er så dårlig på sosiale ferdigheter, men antar dette er sarkasme / ironi / smilefjes..? Sitér dette innlegget Link to post
Vdub Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Er da bruksanvisning med på det meste så det ser ut som det trengs på teiner og garn og ? Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 @Vdub så når du selger bil, følger det med full opplæring til ferdig førerkort.., og selger har ansvar for alle fartsbøter...? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Plast Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Det er jo ikke veldig vanskelig å verken merke riktig eller laste ned fiskeriappen, her er det nok mange tilfeller av 'vond i viljen'.. Sitér dette innlegget Link to post
Vdub Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Selvfølgelig er det mange som gjør det bevisst, men det er MYE uvitenhet og. Veldig mange tror at det er fritt frem i havet. Sitér dette innlegget Link to post
Vdub Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Code0 skrev 9 minutter siden: @Vdub så når du selger bil, følger det med full opplæring til ferdig førerkort.., og selger har ansvar for alle fartsbøter...? ? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Plast Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Da tror jeg at folk later som de er dummere enn de egentlig er, sånn bare for å kunne jukse/drite i ting med 'god' samvittighet. Mye rare folk der ute, som de som må ligge i 8 knop når alle andre ligger i fem, som bevisst parkerer klin inntil selv om plassen er tom, kaster bikkjedritten i buskene _i_ pose, etc.. :p Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Det meste er vel tjuvfiske. Men jeg ser ikke bort fra at detkan være noen hummerteiner som er flyttet (av frekke folk som knabber teiner) i hummertiden og etterlatt. Jeg mistet syv teiner i høst, de er jo et eller annet sted... Ved en anledning var tre av mine teiner borte fra et område, og ved en tilfeldighet fant jeg igjen den ene et helt annet sted to tre dager etterpå. Dette var veldig langt unna, og på et annet hummersted. Ikke tvil om at noen har stjålet den og fortsatt å fiske altså. I slike tilfeller er det jo utenfor eierens kontroll. Derfor tipper jeg at teiner som er riktig merket, med 60mm fluktåpning, og korrekt montert råtnetråd stort sett er tyvgods. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Gudrun Svart 9.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2019 Mens vi er inne på anmeldelser: Samme avis melder i dag om 76 som er anmeldt for ulovlig fiske i Oslofjorden. Er dessverre på betal og kan kun lese overskriften. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 9.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2019 Kanskje det er stangfiske? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Plast Svart 12.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2019 Da må man vel få torsk på stang? Det er det mange (40?) år siden jeg har fått til.. :p Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 12.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2019 Satte ALLTID "blindt" de gangene jeg fisket med garn/teiner/ruser (fisker ikke lenger). Den ENESTE løsningen som lar deg beholde redskapen. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 12.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2019 (redigert) Fra samme avis meldes det nå om en runde med kontroller mellom Mandal og Arendal. Resultatet var beslag av 88 fiskeredskaper og 51 forhold er anmeldt. Redigert 12.Juli.2019 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 12.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2019 Audiquattro skrev for 3 timer siden: Satte ALLTID "blindt" de gangene jeg fisket med garn/teiner/ruser (fisker ikke lenger). Den ENESTE løsningen som lar deg beholde redskapen. Blindt, betyr det uten merking? Og hvorfor fikk de da være i fred? Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 12.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2019 (redigert) "Blindt" betyr uten noe som helst. Huket tak i redskapen med en sokne dregg når jeg skulle hente fangsten. Mistet faktisk aldri utstyr med denne metoden. Tok selvsagt noen ganger litt tid å finne utstyret. Redigert 12.Juli.2019 av Audiquattro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.