Jump to content

Reparasjon av skrogskade på akterspeil på Fjord daycruiser som inneholder tre og glassfiber


beatemo

Recommended Posts

Hei. Jeg har en gammel Fjord Day som beklageligvis tok seg en lang tur på egenhånd i sterk vind i forrige uke . Dette medførte betydelige skrogskader. Men også akterspeilet har fått seg en smell . Her er det både tre og glassfiber og er sikkert bortimot 7-10mm dypt . Da er spørsmålet : hva gjør man her ? Strie ?, epoxy sparkel ?, glassfibersparkel? Kombinasjon ? 

IMG_20190708_152231.jpg

Link to post
Share on other sites

Her er det vel bare å la det tørke godt opp, slipe rent med gradering, og så begynne å fylle opp med polyester og duk. Ser litt skummelt ut mot siden på styrbord der, men det går nok bra. 

De lærde strides om duk og dekning her, men jeg heller mot å legge på største lappen først og så gå ned på størrelsen så det fylles opp helt. Største lappen får da en større kontaktflate mot underlaget. I mitt hode gir det bedre styrke.

All luft må presses ut, og det må rengjøres og vaskes med aceton.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...