Jump to content

Jeg har en gammel robust livbåt jeg tenkte å male/pusse opp - har noen erfaring å dele?


Glød

Recommended Posts

Jeg har denne gamle livbåten jeg tenkte å pusse og male - lage nye luker ++. Står en gammel SAAB  Diesel10HK innvendig som går godt - saltvannskjølt. Båten ble bygget om litt - pålagt en liten kjøl og innmontert motor, for endel år siden - ser veldig ok ut. Jeg har brukt den noen år som den er, men nå fortjener den litt oppussing. Jeg er møbelsnekker med eget verksted, men har liten erfaring med plast/glassfiber. At båten er robust er hevet over en hver tvil - tøff i sjø også - har vært i kuling med den langs trøndelagskysten uten bekymring.

 

Båten har spesielt en ganske stygg skade som er grovt fylt igjen - tenkte å slipe ned og bygge opp med epoxy med fyllstoff - har god tilgang på det.

 

Har noen her erfaring med sliping/pussing/maling - plastring - grunning , epoxy osv. på slike båter, så er jeg takknemlig for gode råd og tips til både produkt og framgangsmåte. Jeg har godt med slipeutstyr - sliperundeller osv. 

 

Bildet sier kanskje ikke så mye - kan legge inn flere/bedre. 

DSC_0927[1].JPG

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...