Volvomekanikeren Startet 9.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2019 Hei og riktig god sommer! Skal til å lufte en md21b, lurer på om noen kan forklare hvordan dieselpumpen luftes på riktig vis? Har forstått det er 3 "luftepunkter" som må luftes i rett rekkefølge? Jeg har ikke manuell fødepumpe, men en liten elektrisk som står montert rett før dieselpumpen. Jeg har mao. diesel helt fram til pumpen. Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 9.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2019 Den elektriske matepumpen skal stoppe når motoren starter, ikke sant? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
dieselfan Svart 9.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2019 Lufting : hvorfor ikke ta en vacuum basert oljeskifter og koble til på returen til tanken og suge til det ikke kommer bobbler.....?? Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 9.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2019 Volvomekanikeren skrev for 1 time siden: Den elektriske matepumpen skal stoppe når motoren starter, ikke sant? Denne skal gå hele tiden. Disse motorene har originalt en mekanisk pumpe som er drevet av registeret. Husker ikke om det er direkte på kam eller om det er en egen aksling til denne og oljepumpe. Dvs denne går konstant så lenge motor sviver. Høyere turtall gir mer pumping. Jeg hadde en MD21A som jeg byttet ut den mekaniske med en elektrisk å den gikk så lenge motor gikk. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 9.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2019 Volvomekanikeren skrev for 1 time siden: Den elektriske matepumpen skal stoppe når motoren starter, ikke sant? Nei, den skal gå mens motoren går. Høytrykkpumpa har ikke sug og må derfor mates. Men den er merkelig plassert. Her står den etter filter. Den burde stått foran filter. Ved lufting hos deg må derfor lufteskruer på filter stenges, og lufting skjer da ved høytrykkpumpe og til slutt via dyserør. Mener det ligger manual til motoren i dokumentarkivet her på baatplassen. Men manualen blir litt feil for din motor, siden du har den elektriske pumpa etter filter og ikke før. Jeg hadde bygd dette om slik at pumpa kom før filteret slik den mekaniske gjør originalt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.