landkrabbe_ Startet 9.Juli.2019 Del på Facebook Startet 9.Juli.2019 Hvordan vet dere om dere er 50 meter eller 100 meter fra land? Jeg ønsker naturligvis ikke bryte 5 knops grensen, men synes det kan være vanskelig å vurde avstand fra land. Har noen noe tips? Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 10.Juli.2019 Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 10.Juli.2019 Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 fluefiskeren skrev for 1 time siden: optikere flest vil kunne gi deg godt grunnlag for evt revurdering . . . . 50 meter eller dobbelt så langt? er vel ikke svært vanskelig Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Hulda Svart 10.Juli.2019 Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 Jeg har kartplotter. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 10.Juli.2019 Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 Om du ikke ønsker å brute 5 knops grensen er det jo veldig enkelt. Senk farten om du er i tvil. Det er det alle andre gjør. Om du trener så hjelper det. Se på kart og se om du finner ting du kan passere som har gitte avstander. F.eks avstand mellom staker, lengde på bru bredde på sund. Still deg midt i mellom og betrakt. Øvelse gjør mester Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 10.Juli.2019 Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 Jeg kan kaste stein nesten 50m.... om det er så langt at jeg ser at jeg ikke ville klart det, ja da er det mer enn 50m.... Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 10.Juli.2019 Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 På kartplotteren kan jeg få vist en sirkel med valgfri radius rundt der jeg befinner meg. Den setter jeg på for eksempel 50 meter når jeg skal ankre opp med baugen mot land. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
nomen Svart 10.Juli.2019 Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 Når du får badedrakt i propellen er du for nær?? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
pipe Svart 10.Juli.2019 Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 Hulda skrev for 3 timer siden: Jeg har kartplotter. Det har jeg også men bruker den ikke til det formålet. Kjenner jeg ikke bryr meg stort om å finne ut om jeg er noen meter innenfor eller utenfor Sitér dette innlegget Link to post
landkrabbe_ Svart 11.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2019 Takk for at dere tok dere tid til å svare?? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 11.Juli.2019 Del på Facebook Svart 11.Juli.2019 Selv om regelen for 5 knop 50 meter fra land gjelder, kan det være verd å merke seg at det viktigste er å ferdes hensynsfult. F.eks. når "Oslokødden" passerer 55 meter fra land med "fjordplogen" sin i 10 knop, og graver med seg hekksjøen fra hælvette. Han kjører i lovlig fart, men det hjelper ikke de som blir kastet på land. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.