Jump to content

Meget usikker på oljetrykk på mercruiser 3,7L 170hk, noen som kan hjelpe?

Mortenliereng

Recommended Posts

Hei,har en mercruiser 3,7L 170hk som er blitt meget bra etter et verksted besøk,men ser at oljetrykk viser ca 6-6,5 kg ved lav hastighet og ca 2-2500 rpm.men økes jeg hastighet og til ca 3-4000rpm så synker oljetrykksmåler stabilt til ca 3,5 kg,,,,,er dette riktig? Kan det evnt Være fordi ved lavere hastighet så jobber motoren litt tyngre og da oljetrykk litt høyere en hvis den går fortere og lettere??????

Kjenner dessverre ikke den motoren spesielt.

Generelt vet jeg ikke om en eneste motor i den størrelsen som har nedre slitasjegrense for oljetrykk i nærheten av 3kg så jeg hadde ikke vært bekymret for å ha et oljetrykk som ditt...

Oljetrykket dit kan synke ved høyere turtall fordi flowen øker, en årsak til det kan være at veivaksel sentrerer og ikke sperrer oljestrømmen ifm kompresjonsstøtet.

Nå har du ett svar og da kommer det alltid flere, sikkert noen som kan denne motoren på fingrene.

Det var bra du spurte om,glemte helt å skrive det I innlegget, motor temp er målt på 60 grader,dette er litt pluss/minus side jeg har en temp klokke fra biltema og temp føler er en org mercruiser, mulig det ikke er så veldig avik på det,men motor er kjørte pent en times tid .

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...