jeb Startet 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2019 Hei Er det noen her som kan fortelle meg hva som er galt med min 9,9 hk 4 takter , Det virker som den trekker falsk luft , den går fint på tomgang men så snart vi gir gass kveles den og dør vi har skiftet slange og tank med ny bensin, ER DET NOEN SOM HAR EN IDEE . Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Hakkannen Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 Tyder på at den ikke får nok bensin når det virkelig trengs. Sjekket bensinfilteret? Åpnet forgasseren og sett? Mulig den trenger en aldri så liten rens, spesielt hvis du ikke har pleid å tømme flottørkammeret før lengre lagringsperioder. Mye tyder på at dagens bensin ikke har godt av lagring over tid. Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 10.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 Har skiftet bensinfilteret, er det flottør kammer på denne, tror du det kan være endel kondens eller vann som kan ha kommet inn Håper på flere svar båtmotoren er i Sverige for øyeblikket. Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
dieselfan Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 (redigert) Yamaha 4T motorer med 10 hk har 4 generasjoner, disse er ikke bygget likt. Er det en slik du har? Redigert 10.Juli.2019 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 jeb skrev 46 minutter siden: tror du det kan være endel kondens eller vann som kan ha kommet inn Godt mulig. Derfor er det ikke feil å ta av forgasseren og demontere denne for en skikkelig rens (hvis ikke dette har blitt gjort før og du ikke har kontroll på bensinen). Tar du bilder underveis får du lettere montert den sammen igjen. Finner du ut hvilken modelltype du har er det garantert folk som har lagd en «how-to-clean-carburetor»-snutt på Youtube Modelltypen står som regel på en liten blankett på siden av motoren eller motorfestet. Etter å ha sett et par videoer er det bare å sette i gang. Er du usikker på noe er det bedre å ta bilde og legge ut her for å spørre enn å ødelegge ei dyse. Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 10.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 Takk for innspill har ingen bilde av motoren da den er i Sverige , dette er en 2012 modell og lite kjøre egentlig. Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
pipe Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 Jeg tror du kan slå i fra deg falsk luft teorien hvis motoren går jevnt med riktig turtall på tomgang Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 10.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 Okay, har du en teori om hva det kan være, så er jeg takknemlig for hjelp. Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
jeb Svart 10.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 (redigert) her er typebetegnelsen på motoren min sier dette noe om hvilken forgasser jeg har. Redigert 10.Juli.2019 av jeb (see edit history) Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
dieselfan Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 Ja Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 10.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 Ja det er bra, tror jeg må kjøpe en ny forgasser, er det noen som vet hva den koster. Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
dieselfan Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 Din motor er produsert i 2011 Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 10.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 hvem har importen på denne motoren. Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
dieselfan Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 Yamaha Norge Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 jeb skrev 1 time siden: tror jeg må kjøpe en ny forgasser Hvorfor tror du at du må kjøpe ny forgasser, har du hatt av den gamle og sett inni? Var den helt rasert? Det er utrolig hva en god rens kan gjøre, selv med en irret og skitten forgasser Renset opprinnelig forgasserne mine med å vaske i parafin, pensel og trykkluft, men etter jeg begynte bruke ultralydsvasker går jobben langt lettere. I tillegg blir forgasserne renere og virker bedre enn de gjorde etter rens med den gamle metoden. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 Prøv først som @Hakkannen sier, drener flottørkammeret, det kan være vann der. Hjelper ikke dette, kan du fortsette med resten av de gode tipsene han kommer med. Skal du plukke forgasseren ned for rengjøring er som Hakkanen sier en ultralydvasker gull verdt. Den nymotens miljøbensinen legger igjen avleiringer som er vanskelig å få rent uten. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 .https://www.biltema.no/hjem/rengjoring/ultralydvasker/ultralydvasker-25-l-2000042406 1299 er sikkert billigere enn ny forgasser, og kan brukes til mye annet når den først er i hus :) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
jeb Svart 11.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2019 Er det en egen dreneringskrue på forgasseren , er den lett tilgjengelig, og eller kan jeg bruke kondensfjerner på tanken. Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Mix Svart 11.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2019 Sjekk item 21 Drain Plug her: https://www.crowleymarine.com/yp/EVYCABGA/yamaha-f9.9fmh-2011 Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 11.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2019 Takk for linken Mix det var gull verd. Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Arny Svart 11.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2019 Prøv å bytte slangestubben mellom bensinpumpa og forgassern også, om forgasserrensen ikke fungerer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.