Jump to content

Yamaha 9,9 hk 4-takt trekker falsk luft

jeb

Recommended Posts

jeb skrev 46 minutter siden:

tror du det kan være endel kondens eller vann som kan ha kommet inn

Godt mulig. Derfor er det ikke feil å ta av forgasseren og demontere denne for en skikkelig rens (hvis ikke dette har blitt gjort før og du ikke har kontroll på bensinen). Tar du bilder underveis får du lettere montert den sammen igjen. Finner du ut hvilken modelltype du har er det garantert folk som har lagd en «how-to-clean-carburetor»-snutt på Youtube:wink: Modelltypen står som regel på en liten blankett på siden av motoren eller motorfestet. Etter å ha sett et par videoer er det bare å sette i gang. Er du usikker på noe er det bedre å ta bilde og legge ut her for å spørre enn å ødelegge ei dyse.

jeb skrev 1 time siden:

tror jeg må kjøpe en ny forgasser

Hvorfor tror du at du må kjøpe ny forgasser, har du hatt av den gamle og sett inni? Var den helt rasert? Det er utrolig hva en god rens kan gjøre, selv med en irret og skitten forgasser:wink: Renset opprinnelig forgasserne mine med å vaske i parafin, pensel og trykkluft, men etter jeg begynte bruke ultralydsvasker går jobben langt lettere. I tillegg blir forgasserne renere og virker bedre enn de gjorde etter rens med den gamle metoden.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...