Jump to content

Hvor kan jeg få tatt ned mast?

ferskvannspiraten

Recommended Posts

Er det noen som kan gi tips om hvor jeg kan få tatt ned (og satt opp igjen)masten på seilbåten min så jeg får trukket nye kabler til vindinstrument/antenner og lanterne?

Jeg tenker da på et sted hvor det er kvalifiserte/erfarne folk som gjør jobben eller hjelper meg å gjøre jobben - ikke bare et sted hvor det er mastekran så jeg kan gjøre det selv.

Det er første gang jeg skal ha den ned og jeg har ikke noe lyst til å gjøre det helt alene.

Og før noen foreslår det - nei, det lar seg ikke gjøre å trekke kablene med masten oppe.

Viser seg at det er et bittelite rør til kablene nederst i masten som ikke er på langt nær dimensjonert for den kabelklysa jeg skal opp med.

Har prøvd, og som resultat har jeg nå to kabler som sitter dønn fast med to tilhørende kabelkveiler i toppen av masten...

(så nå kan dere alle se det på lang vei hvis dere treffer meg :-)) 

Ideelt er et sted på strekningen Holmestrand - Kragerø (eller tilsvarende på andre siden av fjorden) hvis det kan gjøres nå, etter neste uke er aksjonsradiusen mer begrenset.

(må som alle andre tilbake på jobb, og hjemmehavn er i Sande)

- Ferskvannspiraten

Redigert av ferskvannspiraten (see edit history)

Ei lenger Ferskvannspiraten

-tilbake på de salte bølger

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...