Jump to content

Shift Switch Mercury EFI 100


Uttern 2019

Recommended Posts

Har problemer med Shift Switch Mercury EFI 100. Helt plutselig ble motoren veldig vanskelig å starte og går kun på høyt turtall og da ujevnt. Får 

feilmelding ' Shift Switch not working properly ' . Noen som har erfaring med tilsvarende ? Pris på 'shift switch' ? 

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei.

Eg hadde samme feilkode på min Verado 200, etter ein del googling og lesing på nettet kom eg frem til at dette var ‘nøytral switch/bryter’ på min motor som utløste feilen.

Min motor blei bare vanskelig å starte, men kunne blir sur.. Denne bryteren kutter tenning, ikke bensin virket det som sjå meg.

Min Verado har jo både elektronisk gass/gir samt ‘touch start’, står gasshendel i gir så kinner den ikke i det hele, men når ‘nøytral switch/bryter’ ikke registrerer nøytral så kinner den, men starter ikke..

Litt inn og ut av gir, så kom den alltid til slutt.?

 

Men når er bryter skiftet og feilkode permanent borte, og nå starter min uproblematisk hver gang?

 

Vet ikke om du har sånn bryter på din, men ville bare dele min erfaring...

Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…)

Nå:  92- Nor-Dan 6100  Mercury Verado 200 (2016-...)

Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90         (2008-2016)

Før: 80- GH10               Evinrude 8             (Midt på 90-tallet)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...