Jump to content

Uvettig Vannscooterkjøring i Halden

-morten-

Recommended Posts

Jeg har vært på ferie på østlandet og var på torsdag innom Halden havn. Hele kvelden observerte vi en vannscooter med to stykk på leke seg ut på fjorden. så kom de puttrende inn i havna. Jeg tenkte de skulle legge til for å ta en pause. Da fikk vi en oppvisning utover all fornuft! Når de kom helt inn i vågen begyndte de å kjøre rundt og rundt blandt båtene på full gass. på tur ut av spinninga fikk scooteren kontra og begge to ble kastet i vannet! ingen med vest og ikke dødmannsknapp på! scooteren fortsatte mot en brygge, der en familie stod og det smalt vannvittig i betongbrygga! scooteren fortsatte å gå og begyndte å stange mot utstikkeren. de to kom seg opp på scooteren igjen og ga full gass ut av havna.  De skjøndte tydeligvis ikke skadepotensialet med en slik farkost, og ga oss en idiotoppvisning uten like!  Skadepotensialet kunne vært katastrofalt om de to hadde blitt kastet av på brygga og i værste fall blitt spidda av stativet med bøye og lys på enden av brygga. den lille jenta på 4-5 år kunne fått scooteren over seg og fått omfattende skader!  Må si både de to på scooteren og familien på brygga hadde flaks!  De ble anmeldt og Politiet kom på brygga, men tviler på at de sendte ut noen båt..  Må si det er trist å se at noen er blottet for holdninger og ikke følger noe som helst regelverk.. i tillegg er de så idiot at de ikke skjønner konsekvenser!  Ellers har jeg sett bare fin båtkjøring både i Fredrikstad, Halden og på Hvaler!  Hos oss oppe i Trøndelagen blir jeg bare glad når jeg ser en vannscooter, men det er veldig få og liten båttetthet her og mer en nokk plass til å ræse i fra seg!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Synes det er litt rart at scootermiljøet ikke tar litt tak i de som kjører fort inni havner og ved badeplasser.

Mange har vel innfunnet seg med at scooterene er kommet for å bli, men etpar ulykker og mange episoder i høy hastighet nær folk kan lett være det som skal til for at regelverket endres igjen.

Blir litt som motoriserte sparkesykler. Artig greie, men kommer antakelig til å bli forbudt i mange land pga uvettig bruk.

Mons

-morten- skrev for 3 timer siden:

De ble anmeldt og Politiet kom på brygga, men tviler på at de sendte ut noen båt.. 

Anmeldte selv fylle/idiotkjøring med vannscooter, kombinert med fyll og spetakkel på land for noen helger siden.

Intet politi å se noen plass, nå i uken som var, trålet "purkebåten" Grenlandsfjordene og plukket alt de så av joller. Enten for å bøtelegge for manglende båtførerbevis, eller for lav alder iforhold til båt.

Så de har kapasitet, bare de gidder, også så enkelt da gitt. Bøtelegge 15-16 åringer som blir så redde at de pisser i buksa, fremfor å måtte håndtere fulle voksne med vannscooter...

Alle tilfellene er lovbrudd, men jeg vet hvem som utgjør størst trussel for seg selv og andre...gjør politet det?

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...