Jump to content

2 taktolje evinrude e-tec, kan Sierra brukes

Tropic1

Recommended Posts

Et lite tips, det de eventuelt omprogramere er oljemengde ift oljetype, det du vil oppleve er at oljeforbruket går opp. Kanskje, ikke vet jeg, det du sparer i kostnad på oljen forsvinner med høyere oljeforbruk. Bare noe å tenke på. Jeg har funnet ut at det billigste alternativet er faktisk den dyreste oljen, dvs XD100, minst oljeforbruk.

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

John_Kr skrev 1 time siden:

Et lite tips, det de eventuelt omprogramere er oljemengde ift oljetype, det du vil oppleve er at oljeforbruket går opp. Kanskje, ikke vet jeg, det du sparer i kostnad på oljen forsvinner med høyere oljeforbruk. Bare noe å tenke på. Jeg har funnet ut at det billigste alternativet er faktisk den dyreste oljen, dvs XD100, minst oljeforbruk.

Ikke ofte jeg prater opp den dyreste løsningen men her er jeg veldig enig med John_Kristian, den dyreste er ikke dyrest...

På kjøpet for du enda mindre røyk, personlig syntes jeg også at XD100 lukter best... 

• 11 måneder senere...

Jeg kjører "original" BRP XD-100 og er fornøyd med det. 

Hvis man nylig har kjøpt en Etec med 5års reklamasjonsrett iht kjøpsloven, hadde jeg ikke tatt sjansen på å ha noe annet enn "original" XD-100 i en motor programmert for XD-100. For det er sikkert noe som vil bli sjekket av importør ved motorskade. Flere saker fra statene jeg har sett hvor de frasier seg alt ansvar pga feil olje i forhold til programmering. Antar dette ikke blir mindre rigid nå når BRP har stanset produksjonen. 

Med XD-50/TC-W3 programmering åpner BRP selv for å bruke olje fra andre.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...