Tropic1 Startet 14.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2019 Noen som bruker denne som erstattning for orginal evinrude olje, XD50. "Sierra XD50 TC-W3 totakt olje " ? https://marineshop.no/sierra/117990/sierra-dirinj-tc-w3-oil-xd-50-olje-synthetic-blend-3-78l Har en 150 HK(ikke HO) 2014 mod. Er denne olja like god som evinrude sin ? Er jo noen kroner billigere.. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 14.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2019 Ja det kan du, stikk innom nærmeste som holder på med etec, så omprogramerer de den til tcw3 istedefor xd50/xd100 Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 15.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2019 (redigert) Et lite tips, det de eventuelt omprogramere er oljemengde ift oljetype, det du vil oppleve er at oljeforbruket går opp. Kanskje, ikke vet jeg, det du sparer i kostnad på oljen forsvinner med høyere oljeforbruk. Bare noe å tenke på. Jeg har funnet ut at det billigste alternativet er faktisk den dyreste oljen, dvs XD100, minst oljeforbruk. Redigert 15.Juli.2019 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Guest Svart 15.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2019 Jeg kjører tcw3 program og xd100 olje, bruker litt mer av en litt bedre olje. på den måten har jeg litt mindre dårlig samvittighet pga all kjøringa på høyt turtall Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 15.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2019 John_Kr skrev 1 time siden: Et lite tips, det de eventuelt omprogramere er oljemengde ift oljetype, det du vil oppleve er at oljeforbruket går opp. Kanskje, ikke vet jeg, det du sparer i kostnad på oljen forsvinner med høyere oljeforbruk. Bare noe å tenke på. Jeg har funnet ut at det billigste alternativet er faktisk den dyreste oljen, dvs XD100, minst oljeforbruk. Ikke ofte jeg prater opp den dyreste løsningen men her er jeg veldig enig med John_Kristian, den dyreste er ikke dyrest... På kjøpet for du enda mindre røyk, personlig syntes jeg også at XD100 lukter best... Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 15.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2019 original XD100!!! uten tvil. Forbruk går vesentlig ned med XD100 programmering også Sitér dette innlegget Link to post
Tropic1 Svart 15.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2019 Får fortsette på evinrude XD 50 og heller omprogramere neste år. Går endel xd 50 olje merker jeg ja... Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 15.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2019 du kan bruke XD100 allerede nå også må sies ;) Sitér dette innlegget Link to post
Tropic1 Svart 15.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2019 Ja,kanskje greit å være sikker på all XD50 er blitt og erstattet med XD100 før man gjør omprogrammeringen. Takk for alle innspill. Men det jeg egentlig lurte på var vel om sierra sin xd 50 er identisk med evinrude sin xd50:) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 15.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2019 Tropic1 skrev for 4 timer siden: Men det jeg egentlig lurte på var vel om sierra sin xd 50 er identisk med evinrude sin xd50:) Ett eller annet sted kjøper de begge denne oljen i fra Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 28.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2020 Jeg var på Maritim for å kjøpe XD100 som de har på hjemmesiden, men i butikken hadde de bare Sierra. Jeg var meeeget skeptisk, for min ETEC 115 sier fort ifra om det er feil olje. Men nå har jeg kjørt et par timer på Sierra-oljen og motoren klager ikke. Så for meg kan jeg nå like gjerne bruke Sierra. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 28.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2020 Jeg kjører "original" BRP XD-100 og er fornøyd med det. Hvis man nylig har kjøpt en Etec med 5års reklamasjonsrett iht kjøpsloven, hadde jeg ikke tatt sjansen på å ha noe annet enn "original" XD-100 i en motor programmert for XD-100. For det er sikkert noe som vil bli sjekket av importør ved motorskade. Flere saker fra statene jeg har sett hvor de frasier seg alt ansvar pga feil olje i forhold til programmering. Antar dette ikke blir mindre rigid nå når BRP har stanset produksjonen. Med XD-50/TC-W3 programmering åpner BRP selv for å bruke olje fra andre. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.