Cobra 860sport Startet 14.Juli.2019 Del på Facebook Startet 14.Juli.2019 Hei,jeg har en mercruiser 4,2 320 som plutselig stoppet og den får diesel og har strøm og kjinner fint noen som har noe tips? Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 14.Juli.2019 Del på Facebook Svart 14.Juli.2019 Starter den igjen? Røke Svinhjulsensor kan medføre at den stopper, får gjerne start igjen for så å stoppe igjen etc.. Sitér dette innlegget Link to post
Cobra 860sport Svart 15.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2019 Nei den startet ikke igjen?jeg skal skjekke den da? Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 15.Juli.2019 Del på Facebook Svart 15.Juli.2019 (redigert) Sjekk også releene i boksen på babord side. 2 vanlige lysrelee som du får på biltema. Test at de slår inn ellers starter den ikke. Får du feil på displayet? Redigert 15.Juli.2019 av asunde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cobra 860sport Svart 15.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2019 Jeg prøvde å bytte de også men det hjalp ikke, ingen feil i display, den sensoren står den i kappa bak den? Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 15.Juli.2019 Del på Facebook Svart 15.Juli.2019 Har tidligere lest her på Baatplassen om noen tilfeller der det oppstår dårlig kontakt i boksen for motorstyringen, det er den grå boksen som ligger rett bak dynamo. Kan visstnok oppstå dårlig kontakt på grunn av vibrasjoner over tid. Har ikke opplevd dette selv, men har flyttet styringen til et sted med mindre vibrasjoner for sikkerhets skyld. Sitér dette innlegget Link to post
Cobra 860sport Svart 15.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2019 Ja det har jeg og hørt, men kan ikke se noe feil der heller Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 15.Juli.2019 Del på Facebook Svart 15.Juli.2019 Har vært snakk om dårlig jording i boksen. Svinhjulsensor står helt bak på blokken bak den grå boksen. Få noe til å sjekke at releene i boksen slår inn når du prøver å starte. Ta av lokket og få noen til å kenne på releene at de slår inn. Sitér dette innlegget Link to post
Cobra 860sport Svart 15.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2019 Jeg må ohme sensoren bak på svinghjulet noe som vet verdiene den skal ha? Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 15.Juli.2019 Del på Facebook Svart 15.Juli.2019 se om du finner noe her. Full_servicemanual_til_Mercruiser_2.8_-_4.2_-_250_-_320_D-Tronic.zip Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Cobra 860sport Svart 16.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2019 Da fant jeg ut att det er motorstyreenheten som var feilen?takk for alle tips? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 16.Juli.2019 Del på Facebook Svart 16.Juli.2019 Du må gjerne fortelle hvordan du fant det ut... vi lærer gjerne vi andre også Sitér dette innlegget Link to post
Cobra 860sport Svart 17.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2019 Motoren Gikk som den skulle også var det plutselig bom stopp.Motor kjinnet og Fikk diesel og alt som den skulle jeg ohmet sensorer og leste meg opp på hele systemet men skjønte ikke hvorfor den ikke startet, så fikk jeg låne en annen hjerne for jeg snakket med en med samme problem på en nyere motor som også byttet hjerne, jeg byttet min også og da var det i orden. Jeg venter på svar på hva som er galt inni den siden alt annet fungerer Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 17.Juli.2019 Del på Facebook Svart 17.Juli.2019 Takk Cobra ? Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 17.Juli.2019 Del på Facebook Svart 17.Juli.2019 Sikkert en lodding som har sviktet på grunn av vibrasjon. Har du vurdert å flytte motorstyringen? Jeg har montert styringen på en vange i båten som har mye mindre vibrasjon. Vet jo ikke om det hjelper da. Sitér dette innlegget Link to post
Cobra 860sport Svart 17.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2019 Ja jeg har vurdert det men den får jo alle slagene fra følger uansett så jeg føler ikke det hjelper noe selv om det kansje kan gjør det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.