Sinvano Svart 12.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2019 Da ble det et par små timer i garasjen ikveld. Fortsatte med å fjerne bunnstoff. Fant også enda en skade som må utbedres. Et par gode kvelder til med pussing så må det begynne å ligne på noe. Får hjelp av en kamerat en kveld da vi skal ha en liten fisketur i slutten av denne mnd hvis båten blir klar og tett ?? Nye skaden Gjenstående Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 13.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2019 Lokket med ei kald pils og fikk litt hjelp på siste rest av det groveste nå ikveld. Skal få begynt å lappe litt mer på skadene en av de neste dagene nå. Så blir det mer pussing for å få alt jevnere og skape heft for epoxyprimer. Tips til korning på sandpapir? 80? Sitér dette innlegget Link to post
Vågen89 Svart 14.August.2019 Link til dette innlegget Svart 14.August.2019 Kjelle båter dette, fint prosjekt du har å tar vare på desse. Har nett fikset opp en eg også. Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 En liten stund siden oppdatering. Ting har nok gått litt fortere enn tenkt da en fisketur førstkommende helg kanskje står for tur og båten burde være klar til å flyte i det minste. Har fått fikset litt på skadene med litt mer glassfiber og epoxysparkel. Forsøkte å lage en tilsvarende kant med gummislange avkappet og sparkel. Det ble helt ok. Det viktigste er at det holder tett, ikke nødvendigvis se fint ut. Har lagt 1 strøk med primer. Skal legge et til straks. Dersom det går en del timer før jeg får lagt et lag bunnstoff må jeg da pusse noe på primer før bunnstoff eller kan jeg bare male på bunnstoff? La oss si jeg ikke får lagt bunnstoff før om 15-20 timer til. Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 29.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2019 Dette gikk fortere enn planlagt for å forsøke å få den klar til en fisketur men den turen ble avlyst. Primer lag 2 La et lag bunnstoff nå ikveld. Fjernet maskeringsteipen mens bunnstoff fremdeles var klebrig. Veldig enkelt å fjerne da. Håpte kanskje å få testet båten en tur imorgen kveld eller iløpet av helga. Videre nå blir det å forsterke noe i baugen innvendig som har sprekt litt. Har også en tofte som må repareres da denne har begynt å sprekke. Skal legge ut et par bilder når jeg får snudd båten igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 1.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2019 Fikk testet båten igår og den fløtt iallefall. Den blir liggende ute neste mnd et par mnd fremover så er vel da enn får sett om den trekker inn noe vann eller ikke. Her er ene toften som har sprekt. Er det glassfiber som er saken her også? I baugen her tenker jeg enten å legge på glassfiber / epoxysparkel, eller kappe til en plate som kan avlaste når man trør her. Hva tenkes? Sitér dette innlegget Link to post
Teresa Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 Hei Holder du fortsatt på med prosjektet, og trenger tips til forsterkning av toften? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.