Jump to content

Hvilket For-filter KAD43


3600

Recommended Posts

Skal have nye forfilter/vandudskiller til mine KAD43 ,hvilke bruger i har kigget på

Delphi 296 da de er nemmest og skaffe i Danmark men er i tvivl om der er nok gennemstrømning 

i disse filtre..Båden er en Cranchi 34 med originale metalfiltre der ikke kan blive tætte efter service

 

Link to post
Share on other sites

Har store problemer med å få CAV 296 til å bli tett. Skulle være lur, og standarisere filtersystem, og øke filterareal på mine minigravere og dumpere med Yanmar 3 syl motorisering men ingen av de 4 filtere jeg kjøpte holder fullstendig tett, en lekker mye.

 

Før du velger denne ville jeg sjekket på nettet....  det er flere enn meg som sliter...

Link to post
Share on other sites

Delphi/Lucas/Cav 296 er noe dritt som forfilter/vannutskiller.

De er ikke orginalt konstruert for dette formålet. Det værste er at dritt legger seg på toppen av filteret og tetter det uten at en kan se dette. I tillegg kommer alle de andre problemene.

Det har en fordel og det er at skiten er billig. Spar deg problemer og sett inn noe bedre.

Sett inn ett sentrifugal filter som Separ SWK2000 eller Racor 500FG. Begge kan nå fåes som Kina kopier til en rimelig penge hvis en ikke vil spandere orginalt.

http://separfilter.com/howseparworks

Link to post
Share on other sites

dieselfan skrev On 15.7.2019 at 18.44:

Har store problemer med å få CAV 296 til å bli tett.

 

Jeg slet med mitt 296 tidligere i uka -  tappeskruen har satt seg så jeg demonterte for å inspisere / få ut noen vannperler. Når driten skulle i sammen så ble det :discuss: - pakningene sveller mye opp når de utsettes for bensin. Hadde noen ekstra pakninger,  og klarte tilslutt å få en til å passe. Men den ble ikke tett før dagen etterpå....    

 

Sitat

 

Delphi/Lucas/Cav 296 er noe dritt som forfilter/vannutskiller.

De er ikke orginalt konstruert for dette formålet. Det værste er at dritt legger seg på toppen av filteret og tetter det uten at en kan se dette. I tillegg kommer alle de andre problemene.

 

Hva er det beregnet til da? 

 

Det beste er nok å spare seg for potensielt bryderi og heller montere noe annet..

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg har Racor, riktignok på en mindre motor, men må si at det er greit å bytte filterelement på det, sel i et trangt motorrom. Og jeg bruker pumpen på det til å lufte både det og finfilteret. Mye bedre enn å trykke på armen på matepumpa. Og du kan selv bestemme filtreringsgrad, ved å velge element. Hvordan dette er på andre filtre vet jeg ikke. 

Link to post
Share on other sites

tænkte bare om det jeg linkede til havde nok gennemstrøm til KAD43,dem jeg har på nu hedder PFG-30,dem jeg kigger på hedder PFG-17 ,men kender ikke forskel 

det er mest fordi min Cranchi er født med kobberrør 1/4" tilslutning så for ikke at lave noget om kunne disse passe

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...