Lars Martin Startet 15.Juli.2019 Del på Facebook Startet 15.Juli.2019 Hei og hå. Har en buet kant, som jeg gjerne skulle skarphet opp. Kan jeg f. Eks vare legge på mer matte polyester og så slipe det til så det blir skarpt nok for meg? Se den fantastiske skissen min:-) Kanten er i dag som den svarte buen. Evt nye matter er de røde. Eller er det andre lure måter å gjøre det på? Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Popeye70 Svart 15.Juli.2019 Del på Facebook Svart 15.Juli.2019 Hvor skarpt skal du ha det? Kan du evt støpe inn et tynt rør (blått) av en eller annen type, slik: Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars Martin Svart 15.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2019 Vil ha den firkantet, ala sånn. Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Popeye70 Svart 15.Juli.2019 Del på Facebook Svart 15.Juli.2019 Tror du skal slite med å få til skarpe kanter på de to hjørnene dine, men du kan bygge opp noe som gir flat topp, om ikke annet. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Jannmar Svart 15.Juli.2019 Del på Facebook Svart 15.Juli.2019 Det går greit å gjøre som du har tenkt. Vet ikke hvilken størrelse, lengde, bredde, det er på denne kanten. Om det ikke er så alt for omfattende er det like greit å sparkle opp med glassfibersparkel og så slipe til ønsket form. Du må i alle tilfelle slipe vekk gelcoat/topcoat og tørke av med aceton, før du begynner å støpe og sparkle. Det hadde vært en stor fordel om du hadde et bilde av båten og det partiet du vil endre fasong på, og også si hvorfor du vil endre fasong. Er det kanskje noe som skal festes der? Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 15.Juli.2019 Del på Facebook Svart 15.Juli.2019 Popeye70 skrev 4 minutter siden: Tror du skal slite med å få til skarpe kanter på de to hjørnene dine, men du kan bygge opp noe som gir flat topp, om ikke annet. Hva er problemet? Han kan jo slipe kantene så skarp han bare vil. Går ut i fra at han vil ha 90 graders vinkel. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 15.Juli.2019 Del på Facebook Svart 15.Juli.2019 1 minute ago, Jannmar said: Hva er problemet? Han kan jo slipe kantene så skarp han bare vil. Går ut i fra at han vil ha 90 graders vinkel. Å forme glassfiberen slik med sliping osv er sikkert Ok, men jeg mistenker at han vil slite med å få til pen gelcoat/topcoat rundt en rett kant. Det vil være ganske lett å slå av flak på en helt rett kant. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Jannmar Svart 15.Juli.2019 Del på Facebook Svart 15.Juli.2019 Popeye70 skrev 5 minutter siden: Å forme glassfiberen slik med sliping osv er sikkert Ok, men jeg mistenker at han vil slite med å få til pen gelcoat/topcoat rundt en rett kant. Det vil være ganske lett å slå av flak på en helt rett kant. Du har rett i at det er lett å skade å få hakk på en helt rett kant, Men å lage/slipe til en helt rett kant går helt fint. Han skal vel trolig ha en liten avrunding på den ferdige kanten, uten at jeg vet det sikkert. Den opplysningen får eventuelt komme med selv. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Martin Svart 15.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2019 Skal avrunde kantene før Gelcoat. Er toppen av akterspeil/motorbrønn på weslingen. Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.