Jump to content

Kjøling mercury 40 4t efi


øyværing

Recommended Posts

Hei båtfolk. Har nettop montert en mercury  40 4t efi på båten. Ny impeller og slikt. Men har lite kjennskap til disse motorene. Er det noen som vet helt sikkert om kontrollstrålen ska være der konstant eller kun når termostaten åpner?  Motoren er en 03 mod. Den ble testet med klokker på inntaket bare. Hadde en mariner fra 99 tidligere å den hadde stråle kun når termostaten åpnet. Så er litt annerledes fra yamahaen jeg hadde nylig som hadde konstant kontrollstråle

Rana plast 530 med 40 mercury 4t. 18 Hemnesbygd snekke 10 sabb diesel (morild) 14 Ranaspisse

For livets glade gutter går solen aldri ned

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Etter mye om og men er det fortsatt ikke kjøling. Det er ny impeller ifølge selger. Når jeg tar ut termostaten å spyler lett med vann inn der kommer det vann der det skal når motor går, samme med inntaket. Men motor klarer ikke pompe opp vannet. Har brukt både stamp og klokker som settes på hageslangen. Har en som har sett på impeller og det ser fint ut. Noen med forslag på hvor jeg skal fortsette søket? Er litt krise siden jeg er halv veis i ferien nå. Selger svarer heller ikke. Motoren skulle være tipp topp når jeg kjøpte den. 

Rana plast 530 med 40 mercury 4t. 18 Hemnesbygd snekke 10 sabb diesel (morild) 14 Ranaspisse

For livets glade gutter går solen aldri ned

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...