Hedwig Startet 17.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2019 (redigert) Når vi kjøpte Havelle fulgte det med en nøkkel som hang ganske synlig, forrige eier sa han ikke ante hva dette var eller hva den skulle brukes til, men at eieren før han (som kjøpte båten og hadde hatt den nesten hele båtens levetid) hadde hengt den der. Han antok derfor at den var viktig, men ante ikke hva den var til. Nå har vi brukt Havelle en halv sesong og vi er i samme situasjon, vi aner at den har et bruksområde, men har ikke peiling på hva det kan være. Er det noen som kan fortelle oss hva dette er til? Redigert 17.Juli.2019 av Havelle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 17.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2019 til diesel- eller vanntank? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hedwig Svart 17.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2019 Den passer ikke til diesel, vann eller septik. Med litt triks kan den brukes til å åpne vinsjene (men den passer ikke) så det har vi også utelukket. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 17.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2019 Funker sikkert fint på ølflasker. Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 17.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2019 Bårdp skrev 18 minutter siden: Funker sikkert fint på ølflasker. Støtter den! Skudd i blinde men: hva med noe til ankervinsj? evt til lokk til mannhull på enten diesel eller vanntank hvis det finnes noe slikt? Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
bellen Svart 17.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2019 Jeg er temmelig sikker på at denne er for åpning av tanklokk. Mulig det har vært skiftet tanklokk en gang, for eksempel ved import? Sitér dette innlegget Link to post
"LISE" Svart 17.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2019 Som flere har vært inne på vil jeg tro den er til noe form for lokk. På min båt har jeg et lokk i akterdekket med lignende "nøkkel". Skrur jeg opp dette har jeg mulighet til å sette på en stang på roret om styremaskin skulle svikte. Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
Hedwig Svart 17.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2019 Takk for gode tips, løsningen er funnet: det er til tanklokk, men ikke til våre. Donert bort og vi skal finne en som passer våre :) Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 28.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2019 (redigert) Hei på vår båt passer denne til vann og diesel lokk. Jeg var uheldig å miste denne i vannet i går den flyte dingsen som denne hang på var ikke til mye hjelp så den gikk rett til bunns. Er der noen som vet om dette finnes i båtutstyrs butikker. Redigert 28.Juli.2019 av leopard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 28.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2019 Temmelig sikker på at denne er til et tanklokk eller et mannhull av noe slag, du kan donere den til meg om du ikke trenger den (bruker to skrutrekkere i dag) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 28.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2019 "LISE" skrev On 17.7.2019 at 15.57: Som flere har vært inne på vil jeg tro den er til noe form for lokk. På min båt har jeg et lokk i akterdekket med lignende "nøkkel". Skrur jeg opp dette har jeg mulighet til å sette på en stang på roret om styremaskin skulle svikte. Jeg har også et slikt lokk. Lagde meg nettop en tilsvarende nøkkel . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Mortenliereng Svart 28.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2019 Den er til å ripe opp andres båter med, den kalles dirty-key Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.