Jump to content

Suzuki DF140 starter ikke lett igjen etter endt tur

DR_Nelson

Recommended Posts

Har DF 140 2008 mod som starter fint, kjøring med optimalt turtall den skal ha og ellers, stopper aldri. 

Men hvis jeg kjører og fyller bensin, og stopper den i 5 min, så sliter den litt med å starte. 

Må vri om nøkkelen 2-3 ganger før den starter igjen. 

Nytt batteri, oljer og tennplugger i vår. 

Lufteskrue gjerne? Skal det være lufteskrue når det er luftehull til tank i skroget?

Med damp mener jeg da bensindamp, ikke vann. Bensin er relativt flyktig, i en varm motor som stoppes kan den koke. Derav dampseparatorer og drivstoffkjølere. Siden problemet er så situasjonsspesifikt så er dette en mulighet. 

Skaff en servicemanual og sjekk funksjon og serviceintervall. Ikke brukermanual, der står det lite matnyttig. 

På min Yamaha skal denne separatortanken tømmes som en del av årlig service. Har du satt bort servicen så kan du nok ta for gitt at det ikke er gjort. 

Kan jo også være en tempsensor, lambdasonde etc. som fusker. Mange muligheter... 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...