DR_Nelson Startet 17.Juli.2019 Del på Facebook Startet 17.Juli.2019 Har DF 140 2008 mod som starter fint, kjøring med optimalt turtall den skal ha og ellers, stopper aldri. Men hvis jeg kjører og fyller bensin, og stopper den i 5 min, så sliter den litt med å starte. Må vri om nøkkelen 2-3 ganger før den starter igjen. Nytt batteri, oljer og tennplugger i vår. Lufteskrue gjerne? Skal det være lufteskrue når det er luftehull til tank i skroget? Sitér dette innlegget Link to post
fredrik_j Svart 17.Juli.2019 Del på Facebook Svart 17.Juli.2019 Kjenner ikke Suzuki spesielt, men høres ut som noe relatert til damplås. Er det en dampseparator for bensinen på denne? Ellers alt relatert til bensintilførsel: pumpe(r), og enveisventilene i disse el.l. Luft høres litt rart ut hvis den går på normal effekt. Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 17.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2019 Dampseparator har jeg ikke peiling på om det er. Er vannutskiller som blir byttet hvert år. Problemet oppstår kun når motor er varm. Start helt fint noen timer etter endt kjøretur. Kjølestrålen er og ok. Sitér dette innlegget Link to post
fredrik_j Svart 17.Juli.2019 Del på Facebook Svart 17.Juli.2019 Med damp mener jeg da bensindamp, ikke vann. Bensin er relativt flyktig, i en varm motor som stoppes kan den koke. Derav dampseparatorer og drivstoffkjølere. Siden problemet er så situasjonsspesifikt så er dette en mulighet. Skaff en servicemanual og sjekk funksjon og serviceintervall. Ikke brukermanual, der står det lite matnyttig. På min Yamaha skal denne separatortanken tømmes som en del av årlig service. Har du satt bort servicen så kan du nok ta for gitt at det ikke er gjort. Kan jo også være en tempsensor, lambdasonde etc. som fusker. Mange muligheter... Sitér dette innlegget Link to post
Båtb123 Svart 17.Juli.2019 Del på Facebook Svart 17.Juli.2019 Prøvd å ha på tenningen litt før du prøve å starte? Vent til pipe lyden er borte før du prøver å starte Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 17.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2019 Venter alltid til pipelyden har gitt seg da jeg har Fell marin som dødmannsknapp. Men takk for tips @fredrik_j. dette var jeg ikke klar over. Sjekker litt imorgen tidlig og rapporterer tilbake om det løser seg Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 17.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2019 Joda, i henhold til servicemanualen skal dampseparatoren tømmes, men kun om den skal lagres over lengre tid (1-2år. Virker logisk så, da prøver jeg dette imorgen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.