Jump to content

Yamaha 30 hk 2 takt 2004, får ikke fullt turtall


Sabb97

Recommended Posts

Hei! 

 

Eg har kjøpt meg båt med ein yamaha 30 hk på, den er fra 2004 meina eg. 

Eg får ikkje fullt turtall på den når eg gjer fullt på hendelen.. Visst eg tar ut choken litt då får eg meir turtall.. Noken so har vore borti ditta før? 

Har sjekka bensin slanga, forgassarane, bytta olja... 

 

Alle svar og tips mottas med stor takk! 

Kommentar fra moderator:
Tittel redigert, var "Yamaha 30 hk 2 takt". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster.
Utdrag:
  • Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn.
  • Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.
  • Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder.

 

Link to post
Share on other sites

Når du skyver gasspaken helt frem, er da spjeldet i forgasseren i maks åpen posisjon ?

Har du turteller, hvilket turtall oppnår du ?

Er oljetanken over halv ?

 

Gjør det til en god vane å oppgi motorkode... for da er det mulig å hjelpe deg :thumbsup:

(nå vet ikke jeg om du har 2syl Orgin eller 3 syl med autolube...)

Link to post
Share on other sites

Vist motoren går merkbart bedre med choke så kan det hende at den får for lite bensin. Jeg ser at du har sjekket forgassere, men har du sjekket dysene skikkelig om det kan ha samlet noe form for avleiringer?  Har vert borti en del mindre motorer der problemet har vert "slagg" i dyser eller nål. 

Redigert av Wr3cker (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...