MR Swe Startet 18.Juli.2019 Del på Facebook Startet 18.Juli.2019 Driver fortsatt bli klok på koble victron bmv 702 i båten min. Skjønt all lading (minus) skal in på felles minus etter shunten. Men minus fra batteri lader kabel rekker ikke dit men til load på shunten.. Det skalvel gå bra og koble den dit?? Sitér dette innlegget Link to post
Seilerslask Svart 18.Juli.2019 Del på Facebook Svart 18.Juli.2019 (redigert) Flytt shunten eller skjøt/bytt ladekabelen. Redigert 18.Juli.2019 av Seilerslask Det er av og til vanskelig å lese. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 18.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2019 Mener du at jegikke skal koble minus fra batteriladern til load på shuten.. Dåligt med lade kabel ute på båtferie Sitér dette innlegget Link to post
Seilerslask Svart 18.Juli.2019 Del på Facebook Svart 18.Juli.2019 Kun batteriet skal kobles til "to battery" på shunten, alt annet skal kobles til load, så batteriladeren skal også kobles til load. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 18.Juli.2019 Del på Facebook Svart 18.Juli.2019 Går helt greit å koble den til «Load» på shunt. Poenget er at du skal se hva som går inn og ut av batteriet og det gjør du da så lenge alt er koblet på «utsiden» av shunt. Sitér dette innlegget Link to post
Seilerslask Svart 18.Juli.2019 Del på Facebook Svart 18.Juli.2019 Jeg har tydeligvis reduserte leseferdigheter i dag, så beklager eventuell forvirring på bakgrunn av første svaret mitt. Det går, som Kjellg sier, helt fint å koble minusen fra laderen rett på "Load" på shunten istedetfor på felles jordingspunkt. Det man ikke må gjøre er å koble lading/forbruk rett på batteriet, da blir det krøll. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 18.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2019 No problemas seilerslask. Ditt svar med bilde var supert. Da kobler jeg den dit... Takksam før all hjelp.. Skal jeg sette minusen fra solcellerne der og Sitér dette innlegget Link to post
Seilerslask Svart 18.Juli.2019 Del på Facebook Svart 18.Juli.2019 Det høres ut som en bra løsning :) Sitér dette innlegget Link to post
pobre gringo Svart 18.Juli.2019 Del på Facebook Svart 18.Juli.2019 hørtes ut som tull hvis kabelen allerede er kort. hiv den på jord ett sted det passer. shunten måler jo bare strømmen som går igjennom og bryr seg pent lite om laderen kobles på felles minus eller nærme shunten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.