Bambus200 Startet 18.Juli.2019 Del på Facebook Startet 18.Juli.2019 (redigert) Hei. Jeg har en 81 modell Summer Dream, med en 193 hk volvo penta TMD 70 B. Motoren fungerer fint, men båten har en toppfart på 8 knop. I flg papirene i båten skal den komme opp mot 20 knop med den propellen som står på, 19x20 l. Akslingen er av en eller annen grunn 43mm, og utveksling på gir er oppgitt til 1,5:1. Jeg målte rpm på aksling i dag, og den gjør 1050 omdreininger ved 2400 omdreininger på motor, Så noe er galt. Den skulle vært 1600 omdreininger på akslingen. Derfor gjør båten under halv fart. Problemet er at jeg ikke klarer å identifisere giret. Det står ingenting på det, og jeg har sendt bilder overalt, men det er en gåte, hele giret. Er det noen som har, eller kjenner noen som har svart belte i båtgir, og klarer å se hva dette er? Redigert 18.Juli.2019 av Bambus200 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ozon2 Svart 18.Juli.2019 Del på Facebook Svart 18.Juli.2019 Mangelfull tittel. Legg til båtmodell og motor Kommentar fra moderator: Det er gjort. Av meg.. Alle må lese reglene før man poster, spesielt når man allerede har fått stengt et emne pga regelbrudd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.