Jump to content

Kjølrulle på respo båthenger som ryker.


Wr3cker

Recommended Posts

Jeg sliter med kjølrullene på tilhengeren min ryker etter at jeg drar opp båten en del ganger. De deler seg til slutt på midten. Har byttet til biltema sine men virker som dem fort blir sitt. Jeg har stilt inn sidehjulene etter båten og hengeren skal vere beregnet for båten ( yamarin 5930 ).   Er det noen som har noen tips til sterkere kjølruller til tilhenger eller andre tips ?   Hengeren er en respo med nyttelast 900kg ( totalvekt 1200kg ) . Båten veier 900kg med motor.  

 

Øyvind. 

 

Redigert av Wr3cker (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

For at tråden skal kunne være hjelpsom for andre så legger jeg ut hva jeg fikk montert og testet.

Jeg fant ut at respo tilhenger hadde en nyere kjølrulle type10635 ) , som sikker i seg selv er bedre en dem gamle svarte. Det var og et annet alternativ som var forsterket  ( 7847 Stoltz)  som jeg kjøpte. Koster rundt 300-350kr. 

Har dradd opp båten en del ganger nå og kan ikke se slitasje på denne enda, virker som dette vil holde lenge. 

 

Legge ved et bilde av den jeg monterte: 

7847.jpg.4da38f827a3edffeb581285815efc774.jpg 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...