magnuje Startet 20.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 20.Juli.2019 Er snakk om slangen mellom falltank og skroggjennomføring. Er dette vanlig praksis eller løfter folk båten på land for å gjøre dette? Så lenge kuleventilen fungerer som den skal så vil det vel dette være rimelig risikofritt, i teorien? Skroggjennomføringen er 11 år gammel, uten tegn til korrosjon på utsiden. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 20.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2019 Ingen problem men ha koniske treplugger for hånden. Og en plan B for opptak om noe skulle gå skeis. Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 20.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2019 Skulle vel gå greit det.. Kan jo ha en treplugg klar i tilfelle, og sørge for å ikke være langt til havs. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
seilfred Svart 20.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2019 Lazyjack skrev 2 minutter siden: Ingen problem men ha koniske treplugger for hånden. Og en plan B for opptak om noe skulle gå skeis. slått på målstreken.. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Lazyjack Svart 20.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2019 seilfred skrev 5 minutter siden: Skulle vel gå greit det.. Kan jo ha en treplugg klar i tilfelle, og sørge for å ikke være langt til havs. Ja, jeg ser ingen grunn til å gå ut i internasjonalt farvann for en operasjon som denne. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 20.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2019 Jeg ville ikke herjet og dratt veldig mye for å få av slangen på en 11 år gammel gjennomføring, mens båten er på sjøen. Men vis den går greit av, eller du splitter slangen, kan det være greit. Kjipt om gjennomføringen knekker ved roten. Sitér dette innlegget Link to post
magnuje Svart 20.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2019 Hva er beste verktøy for å splitte slangen uten å måtte hale i gjennomføringen? En tapetkniv? Eller kanskje en hagesaks? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 20.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2019 seilfred skrev 25 minutter siden: slått på målstreken.. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 20.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2019 magnuje skrev 12 minutter siden: Hva er beste verktøy for å splitte slangen uten å måtte hale i gjennomføringen? En tapetkniv? Eller kanskje en hagesaks? Løst baufilblad eller tapetkniv med nytt blad. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 20.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2019 Ta med en skikkelig avbiter også, ofte har slike slanger en stålspiral innstøpt, den er av herdet stål og baufila blir lei å bruke til slikt. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.