Goodspeed Startet 22.Juli.2019 Del på Facebook Startet 22.Juli.2019 Såvidt jeg kan se av nettet så kan racor-filter 2010TM erstatte vp sitt originalinnsats med delenummer 861014. Stemmer dette slik at det ikke blir noe kluss med å bruke racorfilteret når skifte grovfilter? Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
mawilu Svart 22.Juli.2019 Del på Facebook Svart 22.Juli.2019 Eneste forskjell er prisen, volvo har aldrig produsert filter Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 22.Juli.2019 Del på Facebook Svart 22.Juli.2019 Stemmer det, filteret er laget av Racor, påført Volvo Penta logo, og vips 2x prisen?. "Alle" filterprodusenter har denne filterinnsatsen i sitt sortiment. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Goodspeed Svart 22.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2019 Glimrende. Takk for svar begge. Gikk for den billige løsningen :) Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
nomen Svart 22.Juli.2019 Del på Facebook Svart 22.Juli.2019 (redigert) Bare husk at "originalfilter" har gjennomgått en kvalitetskontroll spesifisert av f.eks. VP. Det sikrer at filteret oppfyller kravene de (VP) stiller. Andre filterprodusenter kan lage filter som passer, men ikke oppfyller produsentens krav. Kjøper du filter av anerkjente produsenter vil jeg tippe at du allikevel er trygg. Skulle man imidlertid komme over noe som er "ekstremt" billig på f.eks. Ebay, er det jo verd å stille seg spørsmålet om det er på drivstoffilter man skal spare den 100-lappen. Selv har jeg mye fokus på tankhygiene og har ca 200 motortimer i året, jeg trenger ikke skifte forfilter hvert år. Da tar jeg meg råd til å legge snaue 200 kr i dette filteret. Redigert 22.Juli.2019 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Hulda Svart 22.Juli.2019 Del på Facebook Svart 22.Juli.2019 Eller sagt på en annen måte: Om filterprodusent Volvo, SEPAR, Fleetguard eller andre kjente sier at de leverer et filter som filtrerer til 10 micron, og filteret fysisk passer, så tror jeg på det. Om Volvo folanger 400 og Fleetguard 50, så blir det Fleetguard. Om ikke Volvo har overbevisende argumenter. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 22.Juli.2019 Del på Facebook Svart 22.Juli.2019 Enig, et kjapt søk viser at originalt fra Marinepartseuro koster filteret 13,92 euro. Fra Fleetguard fant jeg det til 9,42 £ Selv betalte jeg ca 140,-kr hos Romnes. Ikke store forskjeller. Tenker det greieste er å kjøpe det der du vanligvis vil dra for å kjøpe filter?? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Hulda Svart 22.Juli.2019 Del på Facebook Svart 22.Juli.2019 Tok et dypdykk i reservekassa og fant at filterhusene til SEPAR er bebodd av Baldwin. Og filterholderen til Fleetguard har et filter fra Donaldson. Sistnevnte er kjøpt i Rudkøbing, og Baldwin fra Sønderborg. Detta kan'ke gå bra! Bare dansker! Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 23.Juli.2019 Del på Facebook Svart 23.Juli.2019 Det er mye diskusjoner omkring filter. Det finnes kvalitetsforskjeller på filtermediet. Det kan være vanskelig for oss å kontrollere. Finhetsgraden, f.eks. 10 micron, er jo lett forståelig. Men noe jeg av og til savner opplysninger om er filterarealet. Stort filterareal gir bedre filtrering, lite filterareal gir dårligere filtrering. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 23.Juli.2019 Del på Facebook Svart 23.Juli.2019 Nei. Filtreringen er 10 mikron uansett. Filterarealet styrer livslengden gitt konstant forurensing. De som har få drifstimer, relativt rent drivstoff og bytter en gang i året, greier seg stort sett. Uansett om filterinnsatsen heter Baldwin, Donaldson, Separ eller noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.