Jump to content

Er forfilterinnsats vp og racor 2010TM identisk?

Goodspeed

Recommended Posts

Såvidt jeg kan se av nettet så kan racor-filter 2010TM erstatte vp sitt originalinnsats med delenummer 861014. Stemmer dette slik at det ikke blir noe kluss med å bruke racorfilteret når skifte grovfilter?

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Bare husk at "originalfilter" har gjennomgått en kvalitetskontroll spesifisert av f.eks. VP.

Det sikrer at filteret oppfyller kravene de (VP) stiller. Andre filterprodusenter kan lage filter som passer, men ikke oppfyller produsentens krav.

Kjøper du filter av anerkjente produsenter vil jeg tippe at du allikevel er trygg. Skulle man imidlertid komme over noe som er "ekstremt" billig på f.eks. Ebay, er det jo verd å stille seg spørsmålet om det er på drivstoffilter man skal spare den 100-lappen.

Selv har jeg mye fokus på tankhygiene og har ca 200 motortimer i året, jeg trenger ikke skifte forfilter hvert år. Da tar jeg meg råd til å legge snaue 200 kr i dette filteret.

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Enig, et kjapt søk viser at originalt fra Marinepartseuro koster filteret 13,92 euro.

Fra Fleetguard fant jeg det til 9,42 £

Selv betalte jeg ca 140,-kr hos Romnes.

Ikke store forskjeller.

Tenker det greieste er å kjøpe det der du vanligvis vil dra for å kjøpe filter??

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Det er mye diskusjoner omkring filter. Det finnes kvalitetsforskjeller på filtermediet. Det kan være vanskelig for oss å kontrollere. Finhetsgraden, f.eks. 10 micron, er jo lett forståelig. Men noe jeg av og til savner opplysninger om er filterarealet. Stort filterareal gir bedre filtrering, lite filterareal gir dårligere filtrering. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...