Jump to content

Robertson AP100 går hardt Styrbord


Baylife

Recommended Posts

Autopiloten min har fusket litt de siste ukene, men det har blitt litt ignorert siden det har vært mannskap ombord. Nå er det bare meg, og autopiloten har ikke reparert seg selv. Til tider legger den roret hardt over. Det skjer oftere for seil enn motor, men forekommer på begge. Rorindikatoren får også tidvis små "tics", og viser at roret er hardt babord uten at dette stemmer. Når den er avslått viser den hardt Styrbord. 

 

Håpet mitt er at dette bare er en korrodert kabel, og det blir første sjekk når jeg kommer til havn. Men kanskje noen her har vært borti lignende og har tips? 

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Nei, fant desverre kke ut noe, så endte opp med å bytte til en raymarine autopilot, siden det ble salg på den rundt denne tiden. 

Fikk inntrykk av at det var giveren det var noe galt med, men hadde ikke mulighet til å teste ut dette med forskjellige deler.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...