Trebåtnybegynner Startet 22.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 22.Juli.2019 Hei Jeg er helt fersk i båtverden og har vært og fått meg en nydelig liten "sjark". Eieren kjenner ikke til den, så jeg vet derfor ikke mye om den. Har lest en del inne på forumet og ser jo det at det kryr av medlemmer med mye kunnskap. Håper dere ser mer enn meg Den er 19/20 fot og det står en Marna L2 i den. Vet ikke om dette er originalmotor. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 22.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2019 (redigert) Både baug, hekk og ror kan tyde på at skroget er fra Skorgenes i Tresfjorden på Sunnmøre. Fra bildene kan det se ut som den har garnering og det var ikke så vanlig på denne båt størrelsen men kan være laget i ettertid. Eller kanskje bildet lyver om dette.... Redigert 22.Juli.2019 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trebåtnybegynner Svart 22.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2019 (redigert) Den har såkalt garnering ja Redigert 22.Juli.2019 av Trebåtnybegynner (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 22.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2019 Skorgenes bygget båtene med stringers/stivere og kun et fåtall spant. Om du kommer til noe sted så sjekk dette. De brukte også galvanisert jernsøm/nagler men det var nok ganske enerådene på denne type båter på den tiden. Det skal også sies at det nok er flere båtbyggerier på Vestlandet som bygget tilsvarende båter men det er disse fra Tresfjorden jeg kjenner til :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.