Jump to content

Identifikasjon av trebåt

Trebåtnybegynner

Recommended Posts

Hei :flag:

Jeg er helt fersk i båtverden og har vært og fått meg en nydelig liten "sjark". Eieren kjenner ikke til den, så jeg vet derfor ikke mye om den. Har lest en del inne på forumet og ser jo det at det kryr av medlemmer med mye kunnskap. Håper dere ser mer enn meg :pray:

Den er 19/20 fot og det står en Marna L2 i den. Vet ikke om dette er originalmotor. IMG_20190601_124500.jpg.c6c582215f1a635de701bb3039365ef9.jpgIMG_20190601_124429.jpg.92db0084d73bc3dc5642c8ae0dffdfee.jpg

Skorgenes bygget båtene med stringers/stivere og kun et fåtall spant. Om du kommer til noe sted så sjekk dette. De brukte også galvanisert jernsøm/nagler men det var nok ganske enerådene på denne type båter på den tiden.

Det skal også sies at det nok er flere båtbyggerier på Vestlandet som bygget tilsvarende båter men det er disse fra Tresfjorden jeg kjenner til :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...