tviskjegg Startet 22.Juli.2019 Del på Facebook Startet 22.Juli.2019 Planlegger bygging av flytebrygge på ca 2,3 m x 7,0 m. Flyte elementer av to PE-rør med diameter 400 mm i hele bryggens lengde og fylt med isopor. Vurderer også å koble disse rørene sammen med to eller tre tverrgående rør med samme dimensjon. Dekke av imp. treverk som festes til OE-rørene vha ører som sveises på rørene. Noen som har innspill til konsept, evt. tegninger eller bilder av tilsvarende konstruksjoner? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 22.Juli.2019 Del på Facebook Svart 22.Juli.2019 Har du regnet på hvor mye oppdrift disse rørene vil gi? Greit å gjøre i forkant, er sikkert innafor, men siden du spør om råd.? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
tviskjegg Svart 22.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2019 Rørene har et volum på over 2100 liter. Vekt av rør er anslagsvis ca 500 kg. I tillegg kommer vekt av tredekke, anslagsvis 500 kg. Rest oppdrift ca 1100 kg. Virker det ok? Sitér dette innlegget Link to post
LarsSO Svart 22.Juli.2019 Del på Facebook Svart 22.Juli.2019 Har bygd to slike brygger, en 12x2.5 ø400rør og en 8x2.2 ø500rør Ene bryggen hadde perør som hold de sammen, den andre hadde frittstående rør, kun forbundet av dekket. Lagde dekke av 2"x6" på tvers, og 120x28mm langsgående dekke på begge. Det du beskriver tror jeg vil funke helt supert, men litt marginalt med oppdrift om det er mye last på bryggen. Om du har noen rør på tvers gir det litt mer oppdrift, men blir en god brygge uten dette og. Sitér dette innlegget Link to post
tviskjegg Svart 22.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2019 LarsSO: sveiset du selv eller kjøpte du ferdig sveiste rør? Sitér dette innlegget Link to post
LarsSO Svart 23.Juli.2019 Del på Facebook Svart 23.Juli.2019 Jeg sveiset ikke PE selv, de var ferdig kjøpt... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.