Mortenliereng Startet 23.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2019 Hei ny på sjøen I disse trakter,hatt båt I risør og der var mulighetenke mange for fylling av bensin,har nå plass ved mosse kanalen og har lyst på en tur mot Råde og videre, har en 21 for Draco 170hk bensin og derfor greit å vite om mulighetene Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 23.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2019 Du skal nedover mot Hankø, Hvaler osv? Det er påfylling i Hankø, Skjæløy, Fredrikstad, Hærføl, Papperhavn og Skjærhalden for å nevne noen. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Sandebukta Svart 23.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2019 Fuglevik marina, Rygge rett etter Moss Sitér dette innlegget Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46 Link to post
VegJoh Svart 23.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2019 (redigert) Og Engelsviken, neste fyllemulighet etter Fuglevik men før Hankøsundet når du er på tur sydover fra Moss Redigert 23.Juli.2019 av VegJoh (see edit history) Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Lazyjack Svart 23.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2019 Trodde det var en vedtatt konvensjon at sydover er nedover og nordover er oppover, ihvertfall på den nordlige halvkule? Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 23.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2019 (redigert) Lazyjack skrev 15 minutter siden: Trodde det var en vedtatt konvensjon at sydover er nedover og nordover er oppover, ihvertfall på den nordlige halvkule? Den der skjønte jeg ikke ? Hvordan et dette du henviser til her i konflikt med noe som er postet tidligere i denne tråden? Trådstarter skriver at han skal fra Mossekanalen og mot Råde og videre. Det blir sydover eller «nedover» om du vil. Neste poster spør om han skal nedover (eller sydover) mot Hankø/Hvaler. Jeg kommenterer at det på vei sydover også er mulighet å tanke på Engelsviken før Hankø. ?? Tenkte du på Tråd-overskriften ?? Redigert 23.Juli.2019 av VegJoh (see edit history) Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Worry II Svart 23.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2019 (redigert) Mulig feil i emnetittelen ? Råde og Rygge er nedover fra mossekanalen. Redigert 23.Juli.2019 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 23.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2019 TS skriver:i tittelen: "Mulighet for å fylle bensin fra mosse kanalen og rettning Råde-Rygge og videre oppover" Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 23.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2019 Ja, ser den nå Som Larkollin’g så ligger det implisitt sydover når Råde/rygge blir nevnt i forhold til Mossekanalen. @Lazyjack var nok mer oppmerksom enn meg når han leste overskriften Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Worry II Svart 23.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2019 (redigert) Jeg har selv tidligere ligget i Moss Marina med Draco 21SC med Mercuiser 170 hk ? Første sydover er Fuglevik Marina, nordover er Kambo Marina. Videre sydover har du Skjæløy, Engelsviken og Hankø. Nordover er vel neste med bensin ikke før Drøbak/Vindfangerbukta. Redigert 23.Juli.2019 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mortenliereng Svart 23.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2019 Tusen takk folkens,da går det an å legge opp en reise rute fra moss mot rygge og videre med mulighet for fylling,med en 200 liters tank og 170hk er det jo greit å vite,?? Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 23.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2019 Worry II skrev for 2 timer siden: Jeg har selv tidligere ligget i Moss Marina med Draco 21SC med Mercuiser 170 hk ? Første sydover er Fuglevik Marina, nordover er Kambo Marina. Videre sydover har du Skjæløy, Engelsviken og Hankø. Nordover er vel neste med bensin ikke før Drøbak/Vindfangerbukta. Drøbak (er det Heitmann?) er etter min erfaring alltid flere kroner dyrere enn andre marinaer. Sætre er nære og billigere. (Nå spurtes det her om bensin, men for de som fyller diesel er det som oftest minst 4 kroner i forskjell på Heitmann og dieselpåfyllingen inne i gamle Drøbak havn, men her er det dessverre ikke bensin.) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 23.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2019 (redigert) I Hankøsundet har du to muligheter. På Hankø Marina eller rett innenfor på Joker Vikane. Jeg fyller konsekvent hos han Terje. Han er en avslappet kar som hjelper til med fylling osv. Trivelig plass. Hos Terje og Vigdis Neste etter Hankøsundet i retning Fredrikstad er Marnet Marina i Fjeldskilen. Her er det pumpeautomat og mulig å fylle døgnet rundt. Deretter kan du kjøre over Lera til Kjøkøysund Marina (også automat) eller legge veien inn Vesterelva til Fredrikstad. Der finner du automat innerst i båthavna som ligger rett forut når du går innover mot byen. Etter at du dreier styrbord inn i sentrum har du også en pumpestasjon på bobilparkeringen rett før stadion, men her tror jeg det bare er diesel. Hvis lekteren fremdeles ligger ved Isegran/Nøkledypet tror jeg den også bare har diesel. Pumpene ligger relativt tett mellom Hankø og Fredrikstad. Sikkert en eller annen som hiver seg på og kan gi deg oversikt på Hvaler etter at du har passert Kjøkøysund. Redigert 23.Juli.2019 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
quantumduck Svart 24.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 11 hours ago, Honduras said: I Hankøsundet har du to muligheter. På Hankø Marina eller rett innenfor på Joker Vikane. Jeg fyller konsekvent hos han Terje. Han er en avslappet kar som hjelper til med fylling osv. Trivelig plass. Hos Terje og Vigdis På H.M. trodde de rett og slett ikke på at jeg skulle spise på restauranten deres ... så da ble det svai og ro inn til Joker for handling isteden. Selv om det er dypt nok for seilbåt helt inn, som jeg fant ut etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 24.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 Skal du ha 500 liter diesel på prinsessa blir du nok tatt vel i mot på HM. Trenger du bare 10 liter til jolla og is til ungene er Terje og Vigdis like blide. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Mortenliereng Svart 24.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 Takker får god info folkens,? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.