Jump to content

Mulighet for å fylle bensin fra mosse kanalen og rettning Råde-Rygge og videre oppover

Mortenliereng

Recommended Posts

Lazyjack skrev 15 minutter siden:

Trodde det var en vedtatt konvensjon at sydover er nedover og nordover er oppover, ihvertfall på den nordlige halvkule? 

Den der skjønte jeg ikke ?

Hvordan et dette du henviser til her i konflikt med noe som er postet tidligere i denne tråden?

Trådstarter skriver at han skal fra Mossekanalen og mot Råde og videre. Det blir sydover eller «nedover» om du vil. 

Neste poster spør om han skal nedover (eller sydover) mot Hankø/Hvaler.

Jeg kommenterer at det på vei sydover også er mulighet å tanke på Engelsviken før Hankø.

??

Tenkte du på Tråd-overskriften ??

Redigert av VegJoh (see edit history)

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Worry II skrev for 2 timer siden:

Jeg har selv tidligere ligget i Moss Marina med Draco 21SC med Mercuiser 170 hk ? Første sydover er Fuglevik Marina, nordover er Kambo Marina. Videre sydover har du Skjæløy, Engelsviken og Hankø. Nordover er vel neste med bensin ikke før Drøbak/Vindfangerbukta.

Drøbak (er det Heitmann?) er etter min erfaring alltid flere kroner dyrere enn andre marinaer. Sætre er nære og billigere.

(Nå spurtes det her om bensin, men for de som fyller diesel er det som oftest minst 4 kroner i forskjell på Heitmann og dieselpåfyllingen inne i gamle Drøbak havn, men her er det dessverre ikke bensin.)

I Hankøsundet har du to muligheter. På Hankø Marina eller rett innenfor på Joker Vikane. Jeg fyller konsekvent hos han Terje. Han er en avslappet kar som hjelper til med fylling osv. Trivelig plass.

Hos Terje og Vigdis

Neste etter Hankøsundet i retning Fredrikstad er Marnet Marina i Fjeldskilen. Her er det pumpeautomat  og mulig å fylle døgnet rundt.  Deretter kan du kjøre over Lera til Kjøkøysund Marina (også automat) eller legge veien inn Vesterelva til Fredrikstad. Der finner du automat innerst i båthavna som ligger rett forut når du går innover mot byen. Etter at du dreier styrbord inn i sentrum har du også en pumpestasjon på bobilparkeringen rett før stadion, men her tror jeg det bare er diesel. Hvis lekteren fremdeles ligger ved Isegran/Nøkledypet tror jeg den også bare har diesel.

Pumpene ligger relativt tett mellom Hankø og Fredrikstad. Sikkert en eller annen som hiver seg på og kan gi deg oversikt på Hvaler etter at du har passert Kjøkøysund.

Redigert av Honduras (see edit history)
11 hours ago, Honduras said:

I Hankøsundet har du to muligheter. På Hankø Marina eller rett innenfor på Joker Vikane. Jeg fyller konsekvent hos han Terje. Han er en avslappet kar som hjelper til med fylling osv. Trivelig plass.

Hos Terje og Vigdis

På H.M. trodde de rett og slett ikke på at jeg skulle spise på restauranten deres ... så da ble det svai og ro inn til Joker for handling isteden. Selv om det er dypt nok for seilbåt helt inn, som jeg fant ut etterpå.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...