Komodo Svart 25.Juli.2019 Del på Facebook Svart 25.Juli.2019 Chiefengineer skrev On 24.7.2019 at 9.35: Kan ikke se hva dette stoffet kan skape i motoren annet enn problemer. Vann må fjernes fra dieselsystemet gjennom drenering, ikke kamufleres / tildekkes. Vann og andre uønskede elementer i tanken bør dreneres ut, ikke emulgeres og kjøres gjennom dysene. Hulda skrev On 24.7.2019 at 16.56: Titt i Soga om Hulda. Vet ikke hvor mye Hammerdown som ville måtte brukes for å rydde slik smørje. Ikke sant. Men du ønsker jo uansett å kjøre smørjagjennom dieselpumpa og dysene. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 25.Juli.2019 Del på Facebook Svart 25.Juli.2019 Komodo skrev 14 minutter siden: Ikke sant. Men du ønsker jo uansett å kjøre smørjagjennom dieselpumpa og dysene. Hvor i himmelens navn har du fått den idèen fra? Huldas 500 liter hovedtank har et 25x50 cm mannlokk. Dessuten har denne tanken lavt punkt med utsug. Fra denne tanken sirkuleres dieselen via filter med vannutskiller til 140 liter dagtank. Polering. Motoren tar polert diesel fra dagtanken via filter med vannutskiller og finfilter. Systemet er dobbelt med vakuumovervåking, ventiler som kan aktivere/stenge for bytte under gange. Hammerdown er for dem som ikke får det til. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 25.Juli.2019 Del på Facebook Svart 25.Juli.2019 (redigert) 1 hour ago, Hulda said: Hammerdown er for dem som ikke får det til. Hehehe sant nok. Det eneste som kommer i tanken min sammen med diesel er Bio-protect 2, ca hver vår. https://maritim.as/norway/nettbutikk/?gclid=EAIaIQobChMI8smHyOPQ4wIVhJSyCh22eAVLEAAYAiAAEgIr7_D_BwE Redigert 25.Juli.2019 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 25.Juli.2019 Del på Facebook Svart 25.Juli.2019 Sitat Ikke sant. Men du ønsker jo uansett å kjøre smørjagjennom dieselpumpa og dysene. Hulda skrev 22 minutter siden: Hvor i himmelens navn har du fått den idèen fra? mangler nok et 'ikke' der etter uansett Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hulda Svart 25.Juli.2019 Del på Facebook Svart 25.Juli.2019 ivar skrev 10 minutter siden: mangler nok et 'ikke' der etter uansett Åja??? Han har ikke lest oblig. 'Såga om Hulda'. Skammelig :-) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 25.Juli.2019 Del på Facebook Svart 25.Juli.2019 Hulda skrev 28 minutter siden: Hammerdown er for dem som ikke får det til. Jeg vil heller snu på flisa. Hammerdown er for de som får det til. De som har kontroll. Problemet er de late som bruker Hammerdown og lignende produkter som en sovepute, ikke minst de med Commonrææl motorer. Jeg er sikker på at @index ikke er en av disse. Han har kontroll og vet hva han driver med. Selv har jeg som Hulda Separ SWK2000-10 duplex løsning. Samt dieselpolerings løsning med nok en Separ SWK2000-10. Bunkrer jeg blir dieselen polert. Enkelt og greit. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.Juli.2019 Del på Facebook Svart 25.Juli.2019 Det ble i hvert fall et saftig engasjemet. For min del må folk dytte hva som helst ned på tanken sin. Hårvann, smøreolje, hva som helst. Og en brannfakkel til, at vann på tanken skyldes ikke kondens. Såhh, da er vi i gang igjen. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.Juli.2019 Del på Facebook Svart 25.Juli.2019 Mix skrev 15 minutter siden: Jeg er sikker på at @index ikke er en av disse. Han har kontroll og vet hva han driver med. Takk for tilliten. Jeg liker å tro det selv også?. Hulda skrev 3 minutter siden: Og en brannfakkel til, at vann på tanken skyldes ikke kondens. Såhh, da er vi i gang igjen. Ja, bare kast bensin på bålet! Mange liker å tro at en dieseltank er i stand til å produsere litervis med vann helt ut av løse luften. Om vi trenger flere brannfakler kan vi jo slenge på litt Biltema olje og promillegrensen. Rart hvordan enkelte temaer får opp temperaturen her?. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Komodo Svart 25.Juli.2019 Del på Facebook Svart 25.Juli.2019 ivar skrev for 2 timer siden: mangler nok et 'ikke' der etter uansett Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.