Jump to content

Hammerdown konkurs?


Marwin

Recommended Posts

Chiefengineer skrev On 24.7.2019 at 9.35:

Kan ikke se hva dette stoffet kan skape i motoren annet enn problemer. Vann må fjernes fra dieselsystemet gjennom drenering, ikke kamufleres / tildekkes.

:yesnod: Vann og andre uønskede elementer i tanken bør dreneres ut, ikke emulgeres og kjøres gjennom dysene. 

 

Hulda skrev On 24.7.2019 at 16.56:

Titt i Soga om Hulda. Vet ikke hvor mye Hammerdown som ville måtte brukes for å rydde slik smørje. 

Ikke sant. Men du ønsker jo uansett å kjøre smørjagjennom dieselpumpa og dysene. 

Link to post
Komodo skrev 14 minutter siden:

 

 

Ikke sant. Men du ønsker jo uansett å kjøre smørjagjennom dieselpumpa og dysene. 

Hvor i himmelens navn har du fått den idèen fra?  Huldas 500 liter hovedtank har et 25x50 cm mannlokk. Dessuten har denne tanken lavt punkt med utsug. Fra denne tanken sirkuleres dieselen via filter med vannutskiller til 140 liter dagtank. Polering. Motoren tar polert diesel fra dagtanken via filter med vannutskiller og finfilter. Systemet er dobbelt med vakuumovervåking, ventiler som kan aktivere/stenge for bytte under gange. Hammerdown er for dem som ikke får det til.

Link to post

 

Sitat

Ikke sant. Men du ønsker jo uansett å kjøre smørjagjennom dieselpumpa og dysene. 

 

Hulda skrev 22 minutter siden:

Hvor i himmelens navn har du fått den idèen fra?

 

 

mangler nok et 'ikke'  der etter uansett :smiley:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Hulda skrev 28 minutter siden:

Hammerdown er for dem som ikke får det til.

Jeg vil heller snu på flisa.

Hammerdown er for de som får det til. De som har kontroll.

Problemet er de late som bruker Hammerdown og lignende produkter som en sovepute, ikke minst de med Commonrææl motorer. Jeg er sikker på at @index ikke er en av disse. Han har kontroll og vet hva han driver med.

Selv har jeg som Hulda Separ SWK2000-10 duplex løsning. Samt dieselpolerings løsning med nok en Separ SWK2000-10.

Bunkrer jeg blir dieselen polert. Enkelt og greit.

 

 

Link to post
Mix skrev 15 minutter siden:

 Jeg er sikker på at @index ikke er en av disse. Han har kontroll og vet hva han driver med.

 

Takk for tilliten. Jeg liker å tro det selv også?.

 

Hulda skrev 3 minutter siden:

 Og en brannfakkel til, at vann på tanken skyldes ikke kondens. Såhh, da er vi i gang igjen.

 

Ja, bare kast bensin på bålet! Mange liker å tro at en dieseltank er i stand til å produsere litervis med vann helt ut av løse luften. 

 

Om vi trenger flere brannfakler kan vi jo slenge på litt Biltema olje  og promillegrensen. Rart hvordan enkelte temaer får opp temperaturen her?.

 

 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...