Jsobakk Startet 23.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2019 Jeg skal ha en båt til mine tenåringsbarn på 13 og 15. Båten skal brukes i Kristiansandsområdet (ikke utaskjærs...) og bør takle noe bølger. Jeg har sett på River 350XR og ALU320, og har en følelse av at River er hakket mere sjøsterk. Erfaringer fra andre? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 24.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 Hva med en musling 370? Old school klassiker, hvis du nevner vintage båt, så syns kidsa plutselig den gamle, men knallgode legenden er tøff :) Og det er ikke uten grunn at muslingene har blitt legendariske. Trur det er mange som er enig i at musling 370 og 430 er verdens beste joller Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 24.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 Sønnen min har en Troll 325 Sport, med Mercury Viking. selvlensing og sikkelig V-bunn. litt rank ved stilleligge,men går veldig fint i sjøen, og hopper ikke å slår ikke slik de flatbunnede båtene gjør. Litt tyngre og litt mer tungdrevet enn gjennomsnittet, men tar igjen på sjøegenskaper. Vi styrte unna de rotasjonsstøpte pga.egenskaper og utseende Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
fleggis Svart 24.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 Ungene dine er for store/gamle til River/Alu. Kjøp noe skikkelig de kan bruke i mange år fremover, Musling er tøft, men det er mange andre glassfiber eller RIB båter i 14-15 fot størrelsen som vil funke bra også Sitér dette innlegget Link to post
Skipp-r-en Svart 24.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 Har selv en 350XR og må si at jeg er meget fornøyd med den, kan dog bli litt lite plass. Båten har sjøegenskaper skreddersydd for norskekysten. Går veldig bra med en Tohatsu 9.9 2-takter. Også bra som slepejolle ? Sitér dette innlegget Link to post
Jsobakk Svart 24.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 fleggis skrev for 3 timer siden: Ungene dine er for store/gamle til River/Alu. Kjøp noe skikkelig de kan bruke i mange år fremover, Musling er tøft, men det er mange andre glassfiber eller RIB båter i 14-15 fot størrelsen som vil funke bra også Muslingen ser bra ut, finner mye godt stoff om den. Med en 9,9 som start kan den oppgraderes etterhvert som de blir gamle nok. Vet noen sammenhengen mellom Colibri Bajas og Musling 370? Ser det annonseres som samme båt Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 (redigert) aldri hørt om colibri bajas, bare om colibri 15 , som har hentet innerliner m.m fra Musling , men har skrog med en bred ski i bunnen edit: fant denne. Over vann er det iallefall ikke mye likhet med Musling 370. Skroget under vann vistes ikke på bildene https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=152670309 Redigert 24.Juli.2019 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jsobakk Svart 24.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 (redigert) ivar skrev for 3 timer siden: aldri hørt om colibri bajas, bare om colibri 15 , som har hentet innerliner m.m fra Musling , men har skrog med en bred ski i bunnen edit: fant denne. Over vann er det iallefall ikke mye likhet med Musling 370. Skroget under vann vistes ikke på bildene https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=152670309 Det er denne jeg henviste til ja:) står både Musling og colibri i annonsen Redigert 24.Juli.2019 av Jsobakk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 24.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 Kjøp heller en ekte musling, enn en navntjuv :) når ungene vokser opp, så vil de kanskje ha på en 40-50hk sånn at de greier 40+ knop Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.