Fiala Svart 30.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2020 Revesystemet er ferdig og har blitt nøye testet i høst. Det fungerer utmerket! Skal gjøre det samme til rev nr 2 på andre siden av bommen Har også montert en luke i cockpiten for å få bedre adgang til motor. Jeg har kjøpt meg et nettbrett(android) + vanntett case og et stativ som jeg planlegger å bruke som kartplotter. Har sett flere gjøre dette. Og i mitt hode så virker dette som en mye bedre/billigere løsning enn en tradisjonell kartplotter. Pros - Mye billigere - Bruker lite strøm - Innebygget batteri hvis batteriene i båten skulle ta kvelden - Stort utvalg av apper. Jeg bruker "GuleSider på Sjøen" - Kart kan lastes ned gratis og brukes i offline mode Cons - Dårligere skjerm/vanskeligere å se detaljer på skjermen i sterkt sollys? Har aldri prøvd en tradisjonell kartplotter, så vet ikke hvor stor forskjellen er Noen som vet om flere ulemper? Sitér dette innlegget Link to post
Fiala Svart 30.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2020 (redigert) I sommer fikk jeg også byttet stående rigg. Dette gjorde jeg dog ikke selv. Det svei litt i lommeboka, men riggen var over 40 år gammel, så det var på høy tid. Jeg monterte et solcellepanel(100w) Noe som har vært en stor forberding! På en god sommerdag gir det nok strøm til å lade mobil,nettbrett, PC og batteriene i båten. Det ble også en liten tur på land for å bytte anoder og slenge på et nytt strøk med bunnstoff Redigert 30.Desember.2020 av Fiala (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.