Jump to content

Yamaha v max 9.9hk dør

MR Swe

Recommended Posts

MR Swe skrev for 3 timer siden:

Takk før tipset om at jeg bruker feil blyersetting.. Da må jeg finne riktig når kjører førbi en marina/butikk.

Blyerstatning trengs ikke på 2T, og heller ikke på nyere 4T.  

Tc-w3 2t olje bør de ha på de aller fleste marinaer som selger bensin 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

dieselfan skrev for 20 timer siden:

Krimart - om  du leser 3. innlegg så ser du at TS har svart klokkeklart på ditt spørsmål. (se uthevet over)

Vel, nei. Det er ikke det samme.  Dårlig kjølestråle kan tyde på dårlig kjøling. At motoren stopper etter stund, og at den starter umiddelbart etterpå, men kun kan kjøres på lavt turtall, det  samme. Hva skjer hvis man venter til den er kald og prøver igjen er ikke belyst. Hvis den mønsteret da gjentar tar seg er jeg tilbøylig til å tro det er kjøling og ikke bensintilførsel. 

Mix skrev On 27.7.2019 at 0.02:

Hvordan i all verden kan du være tilbøyelig til å tro dette, når TS har konstatert at motoren ikke blir varm ?

Jeg beklager på det sterkeste at jeg trodde det var noen som helst sammenheng mellom puslete kjølestråle og dårlig kjøling som igjen kunne medføre at motorn stopper etter en stund. Jeg innser nå at grunnen til at TS nevnte dette bare var en test for å villede uvitende tomsinger som meg. Jeg innser også at min egen erfaring med ødelagt impeller og tilhørende motorstopp kun var en engangstilfelle - rett og slett bekreftelsen på at bensintilførsel alltid er årsaken- og at det er overhodet ingen som helt grunn til å trekke noen generell lærdom ut av den hendelsen. Jeg forstår også nå at tråder av denne karakter er særdeles krevende (å tråkke på et bilde av muhammed i moskeen er barnemat i forhold) og å ymte frempå om kanskje, ja kanskje noe annet enn bensin kan være årsaken er bensin på bålet rett og slett. Så jeg avstår fra ethvert innlegg i denne type tråder for all fremtid. :wink:

Krimart skrev 1 time siden:

Jeg beklager på det sterkeste at jeg trodde det var noen som helst sammenheng mellom puslete kjølestråle og dårlig kjøling som igjen kunne medføre at motorn stopper etter en stund.

Les en gang til. Trådstarter har konstatert at motoren ikke blir varm.

Dine betraktinger om moskeen kan jeg ikke uttale meg om, jeg har aldri vært i en.:smiley:

Krimart skrev 1 time siden:

kanskje, ja kanskje noe annet enn bensin kan være årsaken er bensin på bålet rett og slett. Så jeg avstår fra ethvert innlegg i denne type tråder for all fremtid. :wink:

har inntrykk av at bortimot 80% er bensinrelatert.    Og resten elektrisk eller kjøling. Men håper du ikke gir deg her for det. 

Mix skrev 21 minutter siden:

Har selv tenkt at "jamen jøss , leser ikke folk hva som står der"   -  og samtidig gjort det samme selv mtp å overse viktige opplysninger i min iver etter å bidra til en løsning :diving:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

MR Swe skrev for 13 timer siden:

Da er ny impeller på plass. Den gamle hadde 4 halva armer. Test kjørde i 20 min og gikk helt som den skulle.. Så satser på det var feilet samt jeg nå bruker rett olje i bensinen.. Takk for hjelpen

Takk for at du deler, og så flott at du fant feilen!

Mix skrev for 20 timer siden:

Dine betraktinger om moskeen kan jeg ikke uttale meg om, jeg har aldri vært i en.:smiley:

Det er jo ikke sympatisk å hovere, men jeg må si at etter å ha blitt hudflettet gjentatte ganger for mine kjetterske tanker om at kjøling kunne være en årsak så smakte det litt godt å ha rett.:saint: Mht. å konstatere at motoren ikke blir varm: jeg prøvde det selv på min motor, og joda det var jo litt varmt men jeg pleier ikke å ha hånden på motorblokka ellers så hvordan skulle jeg da vite om den var for varm eller ikke? Angånde moskeen: nedsablingen av mine innspill fikk et litt komisk og nærmest religiøst skjær (Bensintilførselianismen?:pray:) så jeg prøvde meg med litt ironi (selv om jeg vet det kan misforstås) og siden det å banne i kirken ikke lenger fører til særlig harme prøvde jeg å lage en morsom(?) vri på det. Jeg beklager hvis noen føler seg krenket.. :worry:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...