Jump to content

Spyling av ankerkjettinger på skip

Lazyjack

Recommended Posts

Lazyjack skrev for 8 timer siden:

Senest nå har jeg observert en tanker utenfor Slagentangen og den har tilsynelatende ligget slik med spyling langs kjettingene i dagevis.

Noen som vet?

Har du observert at den har gjort det i dagesvis?

Passerte selv de store i går hvor jeg registrerte at det kom vann ut av ankerklysset. 

Den lå med lav vannlinje så det som slo meg var at den tømte ballast tankene. 

Men har den ligget i dagesvis er det vel noe annet. 

Scand Baltic skrev 8 minutter siden:

Har du observert at den har gjort det i dagesvis?

Passerte selv de store i går hvor jeg registrerte at det kom vann ut av ankerklysset. 

Den lå med lav vannlinje så det som slo meg var at den tømte ballast tankene. 

Men har den ligget i dagesvis er det vel noe annet. 

hva betyr lav vannlinje? forstår ikke det

trykkavlastning for brannlinene i forbindelse med arbeid på dekk med bruk av vann

kan være en mulighet

V8 rules.

Lazyjack skrev for 9 timer siden:

Senest nå har jeg observert en tanker utenfor Slagentangen og den har tilsynelatende ligget slik med spyling langs kjettingene i dagevis.

Noen som vet?

I min tid  var alt standby når vi lå for anker en kan ikke låre/hive opp ankret uten masse vann som smøring.

Når vann på dekkpumpa ble startet (brannvann) var det alltid  vann ut  ankerklyssene  så pumpa ikke gikk mot stengte ventiler.

Hadde ikke noe med ballastpumpene å gjøre. 

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Dette er fra brannlina ja. Har ingenting med ballasteringen.

Grunnen til at vannet kommer ut av ankerklysset, er jo av den grunn at det skal spyle ankerkjettingen når det blir hevet inn.

hvorfor dét står i flere dager mens den ligger til ankers kan kanskje være at det er glemt av?.

Kan være noe standbyregler for tankskip. Jeg er på offshore/ankerhåndterere og der spyler vi ikke mens vi ligger til ankers.... :) 

Redigert av Nerdy (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...