Nor-Dan 7800 Startet 25.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 25.Juli.2019 Har problemer med at motoren stopper. Hvis jeg skrur av forgasseren og tørker pluggen, starter den med en gang. Da går den helt til den får for mye bensin. Når den stopper er det ikke mulig å få startet den igjen. Har prøvd å bøye litt på flotøren, men det ble ikke noe bedre. Blåst ren forgasseren, ikke noe bedring, ny plugg, ikke noe bedring.... er det noen som har vært borti samme problem? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 25.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2019 Skade/slitasje i flottørnåla eller setet for denne slik at den ikke tetter er nærliggende å tro. Sitér dette innlegget Link to post
Nor-Dan 7800 Svart 25.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2019 Takk for svar. Det ser veldig bra ut, men skal demontere alt en gang til. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 25.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2019 (redigert) flottørnåla kan du teste med forgasseren demontert. Blås i innløp for bensin når flottøren henger rett ned(forgasser tom for bensin). da skal du kunne blåse lett igjennom. Snu forgasseren opp ned, og prøv å blås igjen. Da skal det være stengt. kan du blåse inn da, så tetter ikke det skikkelig. blås med kjeften, ikke bruk trykkluft der. Redigert 25.Juli.2019 av S/Y Vega (see edit history) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
dieselfan Svart 25.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2019 Dersom motoren har gått pent tidligere og plutselig får for mye bensin/renner over så er eneste mulighet som Mix forklarer at du har en nåleventil som ikke tetter på setet. Dersom den i som står i din forgasser har gummitupp så eldes den og lekker. Dersom den er metallisk så vil du som oftest kjenne et slitespor etter setet når den er klar for utskifting. Når du valgte å begynne å bøye på flotøren gjorde du et dårlig valg. Håper du tok nøyaktige mål og dermed kan stille den tilbake til riktig stilling. Håper du ikke i tillegg har rørt lufttilskuddsskruen også.... for den har heller ikke noe med dette og gjøre. Forleslår at du tar en "Dynamisk flotørnivåkontroll" slik at du får verifisert at flotørnivået ditt holder seg tilsvarende pakningsflaten til forgasserbunnen din, ved belastning. Har du skrudd lufttilskuddsskruen i bunn med mer enn lillefingeren: Kjøp ny forgasser Har du stikke noe av metall inn på setet til nåleventilen: Kjøp ny forgasser Å teste med luft som foreslått over gir en indikasjon men ikke mer enn det. Sitér dette innlegget Link to post
Nor-Dan 7800 Svart 25.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2019 Demonterte alt og gjorde alt 100% reint, da var det bare å dra i snora så var alt i orden. Var nok et rusk et eller annet sted. Men tusen takk for alle tilbakemeldinger og ha en riktig god sommer☀️☀️ Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 25.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2019 Dette er "goe" motorer så jeg håper du drenerer forgasseren når den fine sommeren er over og lagrer den tørr, slik at du slipper problemer til neste år Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 25.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2019 Nor-Dan 7800 skrev 1 time siden: Var nok et rusk et eller annet sted. Flott du lykkes ! Små motorer, små forgassere, små dyser, det er ikke rare greiene som skal til av rusk og avleiringer før en får problemer. Noen ganger er ultralydvask eneste utvei. Jeg hadde en gammel 3hk Johnson i tidlig ungdomsår, ei sånn hvit kule av en motor, uten revers, da lærte jeg forgasserens mysterier kan du trygt si. Endte opp med å sile all bensin igjennom en filthatt for å slippe å skru altfor mye Oppgraderte senere til en 4hk Crescent og det gjorde definitivt ikke saken bedre. Men nå skal jeg prøve senga igjen, forbanna hete. Og jeg som lærte vi gikk mot en ny istid på skolen. Jaja dette er vel tross alt bedre...tross alt... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.