Jump to content

Kjetting i bunn av moring?

fletcherwindsor

Recommended Posts

Hei, har en stålplate på 1400x400x30mm ca 100kg jeg har tenkt og bruke som moring. Der den skal ligge er det kun 2.5m dybde med gjørmebunn. Har en kraftig skipskjetting på 1.5m ca 30kg. Burde jeg ha den som "daumann" på moringen npr det er så grundt? Ser for meg at den kanskje bare vil hjelpe båten og dra plata sideveis eventuelt tippe den over på siden? Hva tenker dere?

Fletcher Arrowbeau 17 (bygget om fra utenbords til innenbords)

351Windsor (5.8L) V8

VP 280 Utv. 1.61/1 Solas titan 15 5/8 * 23" (Er på utkikk etter overgangs plate fra VP til mercruiser transome)

mthoms skrev 36 minutter siden:

Ja! At sætte et tov direkte på moring er døden for tovet. Der skal være en "fjeder"

Ja ser den, tenkte bare sidn det var så grundt ville tung kjetting i bunnen bare "hjelpe" båten og trekke moringen sideveis??

Fletcher Arrowbeau 17 (bygget om fra utenbords til innenbords)

351Windsor (5.8L) V8

VP 280 Utv. 1.61/1 Solas titan 15 5/8 * 23" (Er på utkikk etter overgangs plate fra VP til mercruiser transome)

er det gjørmebunn så tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye for at moringen skal flytte seg, når den blir sugd ned i gjørma så skal det litt til før den kommer opp igjen, da må det flyttes både på vekt og vacuum.  Ha på kjetting og en dødmann så ligger du nok fint :) 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...