fletcherwindsor Startet 27.Juli.2019 Del på Facebook Startet 27.Juli.2019 Hei, har en stålplate på 1400x400x30mm ca 100kg jeg har tenkt og bruke som moring. Der den skal ligge er det kun 2.5m dybde med gjørmebunn. Har en kraftig skipskjetting på 1.5m ca 30kg. Burde jeg ha den som "daumann" på moringen npr det er så grundt? Ser for meg at den kanskje bare vil hjelpe båten og dra plata sideveis eventuelt tippe den over på siden? Hva tenker dere? Sitér dette innlegget Fletcher Arrowbeau 17 (bygget om fra utenbords til innenbords) 351Windsor (5.8L) V8 VP 280 Utv. 1.61/1 Solas titan 15 5/8 * 23" (Er på utkikk etter overgangs plate fra VP til mercruiser transome) Link to post
mthoms Svart 27.Juli.2019 Del på Facebook Svart 27.Juli.2019 56 minutes ago, fletcherwindsor said: Burde jeg ha den som "daumann" på moringen npr det er så grundt? Ja! At sætte et tov direkte på moring er døden for tovet. Der skal være en "fjeder" Sitér dette innlegget Link to post
fletcherwindsor Svart 27.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2019 mthoms skrev 36 minutter siden: Ja! At sætte et tov direkte på moring er døden for tovet. Der skal være en "fjeder" Ja ser den, tenkte bare sidn det var så grundt ville tung kjetting i bunnen bare "hjelpe" båten og trekke moringen sideveis?? Sitér dette innlegget Fletcher Arrowbeau 17 (bygget om fra utenbords til innenbords) 351Windsor (5.8L) V8 VP 280 Utv. 1.61/1 Solas titan 15 5/8 * 23" (Er på utkikk etter overgangs plate fra VP til mercruiser transome) Link to post
mthoms Svart 27.Juli.2019 Del på Facebook Svart 27.Juli.2019 48 minutes ago, fletcherwindsor said: og trekke moringen sideveis Det kan jeg ikke helt se kan ske ... eller måske er det min fantasi, som ikke klarer opgaven? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 27.Juli.2019 Del på Facebook Svart 27.Juli.2019 er det gjørmebunn så tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye for at moringen skal flytte seg, når den blir sugd ned i gjørma så skal det litt til før den kommer opp igjen, da må det flyttes både på vekt og vacuum. Ha på kjetting og en dødmann så ligger du nok fint :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
mons Svart 27.Juli.2019 Del på Facebook Svart 27.Juli.2019 Jeg ville knyttet tauet rett i et påsveist øye på plata. Bruk en knute som ikke glir på øyet så blir det ingen slitasje Litt opp på tauet kan du spleise inn en taustubb og henge kjettingen som en vekt under tauet. Kjetting rett i plata ruster av nokså fort. Sitér dette innlegget Mons Link to post
mthoms Svart 28.Juli.2019 Del på Facebook Svart 28.Juli.2019 8 hours ago, mons said: Kjetting rett i plata ruster av nokså fort. Ja, det er der noget om ... i den moring jeg var med til at lægge ud, tog det kun rundt regnet 10 år før kæden var rustet igennem, og det selv om hverken moring eller kæde var oppe i iltholdig atmosfære. Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 28.Juli.2019 Del på Facebook Svart 28.Juli.2019 (redigert) Feilpost Redigert 28.Juli.2019 av paxo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.