Jump to content

Tung styring under kjøring DP290

Duffie

Recommended Posts

Ser det er under 2 min siden du fetta svingarm-akslingen, godt å ha det gjort men siden du kunne drille den med lillefingeren i fir så regner jeg ikke med at det hjalp mye på følt kraft ?

Kan du ha så mye slark i noen av foringene i drevet at det skaper bend når du belaster drevet ?

Om du skal bade kan du ta spenntak nederst på finna og kjenne sideveis og bakover/forover og kjenne etter unormal slakk...

• 9 måneder senere...

Hei!

Båten ble brukt som den var ut sommeren i fjor, så tenkte jeg å se på den i vinter.

En haug med andre prosjekter på båten dukket opp så glemte dette litt, men gjorde da litt.

Før sesongen i år ble opphengsforinger byttet på drevet. Jeg tror aldri jeg har vært borti et 290 drev med så lite slakk som mitt har nå, så det er bra.

Styresnekke ble byttet, Kabel er bra.

MEN problemet er fortsatt der, lett i fri, tyngre når man setter den i gir,  skamtung i 5 knop og oppover.

Har lest litt om størknet fett i akslingen på hjelm og drevet, men ville jeg ikke da hatt problemer hele tiden, og ikke bare ved belastning?

Alle glupe ideer tas imot med stor takk! :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...