Duffie Startet 27.Juli.2019 Del på Facebook Startet 27.Juli.2019 Hei, Kjøpte en Scand Dynamic med AQ211/DP290. Under kjøring er rattet utrolig hardt/tung og svinge med. Når båten ligger stille i tomgang/stoppet er den lett som en fjær. Noen som har vært borti hva dette kan være? Takk for hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
Mortenliereng Svart 27.Juli.2019 Del på Facebook Svart 27.Juli.2019 Hva saks type styring g har du? Sitér dette innlegget Link to post
Duffie Svart 27.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2019 Hei, Glemte å skrive det ja. Det er vanlig kabelstyring på denne, ikke hydraulisk. Sitér dette innlegget Link to post
Mortenliereng Svart 27.Juli.2019 Del på Facebook Svart 27.Juli.2019 Jeg har en draco 21 med mercruiser 3,7L 170hk og samme type styring og akkurat samme med den,lett som bare det I fri eller Før start,tung ved sakte kjøring, ,men litt lettere I høy hastighet Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 27.Juli.2019 Del på Facebook Svart 27.Juli.2019 Mener du at du må bruke mye kraft sammenliknet med servostyringen på bilen eller mener du at det er så vidt at du klarer å svinge i det hele tatt i fart ? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 27.Juli.2019 Del på Facebook Svart 27.Juli.2019 Er likt til begge sider ? Sitér dette innlegget Link to post
Duffie Svart 27.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2019 (redigert) Må ta godt tak med begge henda i fart ja, vesentlig mer enn servoen i bilen..Mer som en bil uten servo som ikke ruller :) Likt til begge sider. sett den i fri, svinger med en finger Redigert 27.Juli.2019 av Duffie (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Duffie Svart 28.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2019 Ingen som har noe ide? Er det rett og slett styresnekka? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 28.Juli.2019 Del på Facebook Svart 28.Juli.2019 Hvor mange omdr ha du fra BB til SB? Sitér dette innlegget Link to post
Duffie Svart 28.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2019 Hei, Takk for svar! 3 turn fra sb til bb. Sitér dette innlegget Link to post
Duffie Svart 28.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2019 Her er styresnekka som står i båten Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 28.Juli.2019 Del på Facebook Svart 28.Juli.2019 Da tror jeg du har den korte styrearmen. Å bytte til den lengste 270/280 armen vil gjøre at du må sveive litt mer... men det vil jo føles lettere Men sjekk at du har slaglengde nok på kabelen til å få fult svingutslag før du demonterer. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 28.Juli.2019 Del på Facebook Svart 28.Juli.2019 Har du et bilde fra over svinhjulskåpa også ? (som viser styrekabel, festebrakett, styrearm og festepunkt) Sitér dette innlegget Link to post
Duffie Svart 28.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2019 Her er bilde av armen. Jeg tenker at noe må jo være galt her? Å bytte til 270/280 armen vil kanskje gjøre det noe lettere, men det kan da ikke skulle være slik som nå? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 28.Juli.2019 Del på Facebook Svart 28.Juli.2019 Ser det er under 2 min siden du fetta svingarm-akslingen, godt å ha det gjort men siden du kunne drille den med lillefingeren i fir så regner jeg ikke med at det hjalp mye på følt kraft ? Kan du ha så mye slark i noen av foringene i drevet at det skaper bend når du belaster drevet ? Om du skal bade kan du ta spenntak nederst på finna og kjenne sideveis og bakover/forover og kjenne etter unormal slakk... Sitér dette innlegget Link to post
Duffie Svart 27.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2020 Hei! Båten ble brukt som den var ut sommeren i fjor, så tenkte jeg å se på den i vinter. En haug med andre prosjekter på båten dukket opp så glemte dette litt, men gjorde da litt. Før sesongen i år ble opphengsforinger byttet på drevet. Jeg tror aldri jeg har vært borti et 290 drev med så lite slakk som mitt har nå, så det er bra. Styresnekke ble byttet, Kabel er bra. MEN problemet er fortsatt der, lett i fri, tyngre når man setter den i gir, skamtung i 5 knop og oppover. Har lest litt om størknet fett i akslingen på hjelm og drevet, men ville jeg ikke da hatt problemer hele tiden, og ikke bare ved belastning? Alle glupe ideer tas imot med stor takk! :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.