Andresh Startet 28.Juli.2019 Del på Facebook Startet 28.Juli.2019 Har hatt litt problemer med at babord girkasse ikke alltid kobler inn revers. (VP63P m/ZF220) Har hatt oppe sylinderen i bunn av "sjalteren" der hvor olje går gjennom. Dette er tørket rent og greaset opp. Alt ser fint ut Har også justert opp tomgang ca 50 omdr i tilfelle det ikke kommer nok oljetrykk. Alt virker i skrivende stund men noe er ikke helt som det skal....og litt bingo om jeg får revers ? Noen tips om videre feilsøking før jeg evnt sender girkasse på service/overhaling? (bilde lånt fra nett) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 28.Juli.2019 Del på Facebook Svart 28.Juli.2019 Har du prøvd å ta av vaier og sett om du da får den i revers? Har du skiftet olje og filter? Kanskje det første du da burde gjøre er å se hvordan oljen samt filter ser ut. Tar utgangspunkt i at den virkelig sjalter. Sitér dette innlegget Link to post
Andresh Svart 28.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2019 Sjalter beveger seg som den skal. Olje ble skiftet i fjor ( usikker på filteret) Oljen ser helt fin ut Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 28.Juli.2019 Del på Facebook Svart 28.Juli.2019 Og det er benyttet riktig olje og oljenivået er korrekt? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Kjellg Svart 28.Juli.2019 Del på Facebook Svart 28.Juli.2019 Andresh skrev 14 minutter siden: Sjalter beveger seg som den skal. Olje ble skiftet i fjor ( usikker på filteret) Oljen ser helt fin ut Kjenner ikke den kassa så godt, men ser da for meg at du må på med klokke og måle oljetrykk. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 28.Juli.2019 Del på Facebook Svart 28.Juli.2019 Brigg skrev Just now: Og det er benyttet riktig olje og oljenivået er korrekt? Det er veldig viktig, ja. Og i tillegg så måler de forskjellige ZF kassene litt forskjellig. Noen med peilepinnen skrudd ned mens andre skal du bare sette den til uten å skru den inn. Sitér dette innlegget Link to post
Andresh Svart 28.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2019 Riktig olje ble brukt men må nok sjekke nivå. Uansett så ble både BB og SB fylt opp med samme antall liter og SB gir fungerer helt fint... Må nok sjekke oljetrykk Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 28.Juli.2019 Del på Facebook Svart 28.Juli.2019 Timer på gir? Ikke helt uvanlig at babord gir i dobbelinnstallasjoner gir seg. Flere tråder om det her - inkludert for samme motorisering som deg. Har selv byttet babord gir.... Bør sjekkes tidlig så du ikke påfører «ikke regningssvarende» reparasjoner. Jeg hadde mitt hos Progress til test. Sitér dette innlegget Link to post
Andresh Svart 28.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2019 Skuta og gir har seilt i 2200 timer. Tørr nesten ikke begynne søk på havarerte girkasser....ser for meg ???? Har heller ikke lyst å begynne å plukke ut girkasse nå i beste sendetid ? Klarer meg greit uten revers på babord da jeg har hekkthruster. Er det innafor å fikse dette til høsten/vinter og kun bruke forover på BB kasse? ? Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 10.November.2019 Del på Facebook Svart 10.November.2019 Hvordan endte dette scenariet?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.