GeirKS Startet 17.Oktober.2002 Del på Facebook Startet 17.Oktober.2002 Er det noen seilere her da? GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 17.Oktober.2002 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2002 Ja, det er det. Problemet er bare at vi seilere er så beskjedne Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Oktober.2002 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2002 Hei. Lasse: Ja, det er det. Problemet er bare at vi seilere er så beskjedne Du Lasse, beskjeden?? Du har jo ennå fler innlegg her enn jeg har! (Og jeg er motorbåteier, Saga27) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Batdilla Svart 17.Oktober.2002 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2002 Hva slags båt har du, og eksempelvis delt inn i: a) Seilbåt. b) Motorbåt - snekketype. c) Motorbåt - planende. d) Annen båt. Hør! Hør! Støtter forslaget. Personlig synes jeg det hadde vært artig og sett antall personer med snekke... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 17.Oktober.2002 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2002 Kunne godt tenk meg "begge deler" som alternativ. Er ihvertfall intr. i både seil og motor. Sitér dette innlegget Link to post
agun Svart 17.Oktober.2002 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2002 Enig med PanPan Sitér dette innlegget Link to post
Roy Svart 17.Oktober.2002 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2002 Hei, Seil eller motor, tror vi tenker likt. Vet at mange (som meg selv) har kjøpt gamle båter som som imange tilfeller er sterkere i skrog og mer sjødyktig enn mange nye båter (nå erter jeg på meg mange). Etter 20-30 år i bruk trenger mange av disse ny motor,nytt elektrisk annlegg+++. Da er det fint å ha et forum for å utveksle erfaringer, kjøpe brukt utstyr o.s,v. Alt er jo så dyrt idag , slik at en må jo gjøre det meste selv, ellers så går det på husfreden løs ! Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 17.Oktober.2002 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2002 Det er nok enklere å lage en ny poll, for nå har allerede en del stemt på hhv. "motorbåt" og "seilbåt". Foreslår: Jeg har/er mest interessert i: *Turseiling *Regattaseiling *Planende motorbåt *Saktegående motorbåt *Alt, bare det flyter! Om seilere er mer beskjedne - tja... Ser ikke slik ut i Skagen under Hovdan Skagen Race i alle fall GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 18.Oktober.2002 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2002 Ingar: Kunne godt tenk meg "begge deler" som alternativ. Er ihvertfall intr. i både seil og motor. http://www.macgregor26.com - kan anbefales, Fornøyd eier. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 18.Oktober.2002 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2002 Ja, det var et originalt konsept. Har aldri sett vannski etter en seilbåt før... Hvordan seiler den? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Oktober.2002 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2002 Hei. Har faktisk møtt en kar på svenskekysten med en slik firkantet kasse med senkekjøl et par ganger. Har aldri sett ham seile, men vel ute fra havnen på Kalvøn gikk det bra fort for motor! Men han påsto at "konstruksjonen" faktisk seilte svært så bra. I løpet av det siste året er det forresten kommet norsk importør, husker ikke navnet. Dette var vel ikke rare innlegget, men det er nummer 50, så da får jeg vel en stripe til og slipper å være juniormedlem? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
OT-flyktning Svart 18.Oktober.2002 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2002 http://www.hagerup.net er norsk importør. Det skal vist være 7 eksemplarer nå i Norge. Jo, den seiler overraskende bra, etter det jeg kan vurdere. (Er min første seilbåt). Og riktig: det er ganske kasseformet. Men til gjengjeld har den plass innvendig omtrend som en 28-foter. Ville kjøpt den igjen, men det finnes idag flere kopier som er litt mindre 'billig' laget. Sitér dette innlegget Link to post
klk Svart 26.Oktober.2002 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2002 GeirKS: Er det noen seilere her da? GeirKS :yesnod:Nja, motorseiler, heller tungbygd. Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 22.November.2002 Del på Facebook Svart 22.November.2002 GeirKS: Er det noen seilere her da? Ja, jeg er egentlig positivt overrasket over hvor mange seilere det ser ut for å være her jeg. Denne sida går jo havna.com en høy gang nå. Ser ut for at her er mange som har hatt motorbåt i mange år, og så har konvertert til seilbåt. Uannsett, båt er båt, mast eller ikke. Vi har mer felles, enn motsatt. Og denne båtsiden er det beste som har skjedd båt Norge på lenge, etter min mening. La oss støtte opp så godt vi bare kan. Enten vi har båt med "pinne" på, eller ikke. Mvh Jonny Sitér dette innlegget Link to post
MortenK Svart 22.November.2002 Del på Facebook Svart 22.November.2002 Seiler .....! Jeg har en Accent 26! Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.