Jump to content

VP KAD32. Drypper fra "Feed pump", diesel luftepumpe


Bellil

Recommended Posts

På den ene KAD32 har det nå begynt å dryppe diesel i et litt for utrivelig tempo.

Det er trangt og uoversiktlig, men så langt jeg kan skjønne er problemet den manuelle pumpen for lufting ved blaa filterskifte. Den heter Feed pumpe (del 7 på delesiden til Volvo Penta)

https://www.volvopentashop.com/epc/nb-NO/Details/PentaPartsCatalog/7738870_032?path=MarineDieselEngines%2F7738870%2F7738870_23%2F7738870_032

Er det noen standardfeil som kan/bruker å oppstå på denne?

Er det i tilfelle en Gjør det selv-jobb?

D5L

Link to post
Share on other sites

Bellil skrev 3 minutter siden:

Er det noen standardfeil som kan/bruker å oppstå på denne?

Er det i tilfelle en Gjør det selv-jobb?

Det er en standard feil som kan oppstå for alle.

En burde ha en fødepumpe liggende i reserve i båten, i det minste ett repsett med membran i båten dersom dette er å få kjøpt.

 

 

Link to post
Share on other sites

Enkelt å skifte. Du får den her fra Sverige. Det er samme pumpa som står på motoren din, produsert i Frankrike av Sofabex. Du bør gløde eller sette på nye kobber pakninger på slangetilkoblingene i samme slengen.

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Jeg var litt i tvil pga at det noen steder sto at den nye var litt vridd/offset fra den gamle så jeg kjøpte rett fra La-Sa (VP-verksted). Det viste seg å være unødvendig da det er den nye jeg skulle ha.

Skifte gikk ganske greit og var trangt, men en overkommelig oppgave som jeg ikke vil si er noe å være redd for.

 

I begynnelsen strammet jeg ikke boltene nok så det ble litt svetting der, men etter hvert ble det tett.

 

Takker så mye for hjelpen alle sammen.

D5L

Link to post
Share on other sites

Bellil skrev On 9.10.2019 at 19.27:

Jeg var litt i tvil pga at det noen steder sto at den nye var litt vridd/offset fra den gamle så jeg kjøpte rett fra La-Sa (VP-verksted). Det viste seg å være unødvendig da det er den nye jeg skulle ha.

Skifte gikk ganske greit og var trangt, men en overkommelig oppgave som jeg ikke vil si er noe å være redd for.

 

I begynnelsen strammet jeg ikke boltene nok så det ble litt svetting der, men etter hvert ble det tett.

 

Takker så mye for hjelpen alle sammen.

Var denne du handlet? 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...