Octoplex Startet 29.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2019 Hei, Har en 2013 Mercury 20 hk 4 takt som ellers går som ei klokke. starter raskt og går fint på tomgang, men kun helt opp til 1/3 gasspådrag. Etter dette mister den kraft, fjusker og omtrent kveles. blir verre jo mere gasspådrag jeg har. Noen som har vært borti lignende? kan det være membranpumpa? Kan forøvrig nevne at jeg har bytta plugger, tømt å reingjort bensintanken, bytta bensinfilter og drenert forgassern uten hell. Sitér dette innlegget Link to post
H20 Svart 29.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2019 Hei Hadde dette problemet på min gamle askeladd. 2 ting du kan sjekke Påse at pilen på blåsa som du pumper bensin peker riktig vei inn mot motor. Jeg byttet til en annen hurtigkobling på Tank , bensin slange,og bensin kobling på motor. Dette fungerte. Sitér dette innlegget Link to post
Octoplex Svart 29.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2019 ok, takk for tips. Kan også nevne at den kommer seg litt opp i turtall (fortsatt ikke så mye som den egentlig skal greie) ved fullt gasspådrag om jeg holder choken inne Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2019 .. Da har du med ganske god sikkerhet påvist at motoren ikke får nok bensin. Pumpa kan sjekkes ved å pumpe på blæra på slangen konstant mens du kjører. Dersom det hjelper så trenger du nok nytt membran i pumpa eller du har rusk i tilbakeslagsventilen. Sitér dette innlegget Link to post
Octoplex Svart 29.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2019 takker for tips, da får jeg ta en sjekk på dette :) Sitér dette innlegget Link to post
Octoplex Svart 31.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2019 Da går den som ei kule igjen. Jeg demonterte hele forgassern og reingjorde dyser og kanaler med forgasserrens og trykkluft, sjekka tilbakeslagsventil og gikk over stort sett alt av drivstoffslanger. når jeg skulle koble på bensinslangen fra tank til motoren igjen så jeg at det lå en død gammel veps som hadde kilt seg inni koblinga på motoren. er det mulig Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.