Norkje Startet 29.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2019 Hei. Har nylig pakket om begge trimsylinderne etter at drevet sank under kjøring. Mistenkte at mulig pumpa ikke holdt trykket så byttet denne også til en som skulle være i orden. Får tiltet fint opp og ned men greier ikke få den høyt nok under fart da (trolig for mye press til at den ikke greier?) Skal drevet stå helt oppe når man fyller opp tanken? Er ikke tankbeholder. Eneste som står på pumpa er J1171. Eller skal drevet stå ned? Håper på tilbakemelding Mvh KP Sitér dette innlegget Link to post
Jørgen Hellestø Svart 30.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2019 Sjekk om du har byttet om rørene inn på pumpen, har hørt det kan gi dette symptomet? Sitér dette innlegget Link to post
kromfelgen Svart 30.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2019 Har du husket å lufte systemet? Etter å ha fylt på olje må drevet kjøres opp og ned en del ganger for å få ut all luft. Sitér dette innlegget Link to post
Norkje Svart 30.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2019 Har luftet det orgentlig, det jeg er mer skeptisk på er om jeg har fått på korrekt mengde med olje? Fylte opp til det rant ut av hullet når drevet sto nede, kjørte opp og ned fler ganger samtidig som jeg fylte. Skal drevet stå ned for å få korrekt mengde eller tilte den opp å fylle? Sitér dette innlegget Link to post
kromfelgen Svart 30.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2019 Så lenge du etterfylte olje da du luftet bør det ikke spille noen rolle hvilken posisjon drevet står i. Reservoaret skal være stort nok. På båten vår hadde det tæret ørsmå hull i trimsylindrene slik at det lakk olje. Jeg byttet begge sylindrene, men fremdeles seg drevet nedover. Løsningen da var å bytte pumpe. Om du er 100% sikker på at det ikke er lekkasje noen plass kan det godt tenkes at pumpa ikke er så bra allikevel. Det er relativt rimelige uoriginale pumper til salgs på eBay om du er på stramt budsjett. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 30.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2019 Hvilket drev har du ? Hva viser trimindikatoren når drevet er helt nede? Hva viser trimindikatoren når du trimmer opp under fart og det stopper? Sitér dette innlegget Link to post
Norkje Svart 30.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2019 Indikatoren er ikke tilkoblet. Har et sp290 drev. Ja, kan nok tenkes at pumpa ikke er helt i orden da, ingen antydning til svetting/lekkasje noen sted Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.